סוכרת היא מחלה בה הגוף מתקשה להוריד את רמות הסוכר בדם. סוכרת מסוג 1 מאופיינת במחסור בייצור הורמון האינסולין, שתפקידו לפרק את הסוכרים ולהכניס אותם אל תוך התאים לטובת יצירת אנרגיה, ואילו סוכרת מסוג 2 מאופיינת בחוסר רגישות של התאים לקלוט אליהם את הסוכר מכלי הדם השונים. כך או כך, התוצאה היא זהה, ולצד הטיפול באינסולין או בכדורים, על הסוכרתיים להפחית בצריכת הסוכר בתזונה היומית. אולם, לא מספיק לצרוך כמויות קטנות של סוכר, חשוב מאוד גם לשים לב לצריכת הפחמימות, אשר מתפרקות גם הן בתהליכי העיכול בגוף לסוכרים. יחד עם זאת, אין סיבה שסוכרתיים לא יוכלו להנות מקינוחים ומתוקים, וישנם לא מעט פתרונות איכותיים וטעימים לא פחות. סידרנו לכם מתכון לעוגת גבינה ללא סוכר ודלה בפחמימות, שתאפשר לכם להתענג על קינוח ליד הקפה ללא נקיפות מצפון.

קרא עוד...

לא מעט אנשים מתחברים אל העולם הקולינרי. אותם אנשים מוצאים את עצמם שעות במטבח, מנסים מתכונים שונים ולא מתייאשים עד שהמתכון יוצא להם מושלם. חובבי הקולינריה לרוב ינסו להכין מתכונים מורכבים ומיוחדים ויעניקו לכל אדם המעוניין לטעום מהמתכונים שלהם, חוויה קולינרית טעימה ואיכותית.

קרא עוד...

מרק קטניות מפנק (צילום:חברת תבואות)

חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציעה לחורף "תערובת קטניות אורגנית למרק", הכוללת מגוון עשיר של קטניות ודגנים אורגניים ובהם עדשים ירוקות, עדשים אדומות, אפונה ירוקה, גריסי פנינה, פולי אזוקי וחיטת כוסמין. התערובת מתאימה להכנת מרק, נזיד, תוספת חמה, תבשילים וסלטים.

קרא עוד...

מתכון לעראייס המושלם

העראייס היא מנה מושלמת להכנה על גריל ביתי או בתנור. קנו בשר טחון באיכות טובה, עם שומן, ותבלו אותו לפי המתכון הבא

המקור של העראייס הוא בלבנון. שם אוכלים אותו בפיתה עם יוגורט טוב, חמצמץ, ותוספת של זיתים כבושים.

קרא עוד...

להכין סלט טונה

דגים הם מן הסממנים המובהקים של עונת החגים העומדת בפתח. אוטוטו מגיעים אלינו חגי תשרי ולפני שנתחיל לברך איש את רעהו בשנה טובה, כבר אפשר להתחיל להתכונן ולחשוב על מאכלי דגים שיתאימו לאירוח ולארוחות החג.

קרא עוד...

סושי פירות

הם צבעוניים, יפים, מרווים מאד וגם בריאים. הפירות אהובים מאד על ישראלים רבים ולא בכדי. משלבים אותם במנות שונות ואוכלים אותם גם כפי שהם: בשלמותם, חתוכים או פרוסים. כאשר מדובר באירועים פרטיים או עסקיים, אירועים קטנים או גדולים, הקינוחים מהווים חלק חשוב ומרכזי מאד בהם. הפירות לוקחים בכך חלק ויכולים להפוך כל שולחן אירוע להרבה יותר מושקע.

קרא עוד...

עדשים שחורות

טבעונים, צמחונים, בריאותניים, פודי'ס ורבים אחרים משלבים עדשים בתפריט השבועי שלהם ויש לכך סיבות טובות. ראשית, ניתן לעשות שפע של מנות אנינות וצבעוניות עם עדשים. שנית, עדשים מעשירות את המנות בחלבונים וסיבים תזונתיים שחיוניים מאוד לתפקוד הגוף שלנו.

קרא עוד...

עוגיות טחינה

בבית שיש בו ילדים תמיד יש גם מתוקים, ואף מזווה עם כל הצ'ופרים שמוענקים למי שמתנהג יפה ומכין שיעורי בית. ובכלל, ארוחה בלי קינוח? אין ילד שיעבור לך על זה בשתיקה... אז מה עושים? איך מכינים להם משהו מתוק שיש בו בכל זאת גם ערכים תזונתיים ואף אלמנטים בריאותיים שטובים לילדים ולא כולל רק סוכר וקמח בלי סוף.

קרא עוד...

מי שבאמת רוצה להפיק את מלוא התועלת מהעגבנייה חייב להכיר את ההבדלים בין עגבניות שרי שוקולד, עגבניות תמר ועגבניות מיובשות. מבולבלים מכל האפשרויות? הנה המדריך שיעשה לכם סדר

קרא עוד...

 "שוט" מרק קרם חציל וטחינה (צילום: יולה זובריצקי)

לרגל השנה האזרחית החדשה מגישה חברת "אחוה", יצרנית הטחינה המובילה בישראל, מתכון למרק קר בטעם לימוני, המבוסס על חמאת בוטנים, קארי, טחינה אחוה ודבש. מתאים להגשה חברתית בכוסות "שוט" קטנות, וכן ניתן להגיש את המרק כשהוא חם בקעריות ולצד קרוטונים ביתיים.

בתיאבון!

קרא עוד...

ספינג' מלוח (צילום: מנחם גרייבסקי)

הילה יבניאלי-בוכריס, מומחית האפייה של טחנת הקמח 'הטחנות הגדולות של א"י' מגישה מתכון מיוחד של מטוגן לחג: ספינג' מלוח המוגש לצד ממרחים משובחים.

קרא עוד...

עדכונים אחרונים