המטרה של כל חנות, באופן טבעי, היא למשוך אליה כמה שיותר לקוחות. בין אם זה חנות שכונתית ובין אם זו חנות בקניון או בכל מקום אחר. אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות פרסום ושיווק, שימוש באמצעים שונים שיכולים לייצר חשיפה לחנות ולמשוך עניין בקרב לקוחות פוטנציאליים.

קרא עוד...

מחקר מילות מפתח הוא היבט קריטי של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) שעוזר לזהות ולמקד את מילות המפתח הנכונות וזאת על מנת לייעל את תכני האתר. על ידי הבנה כיצד לבצע ביעילות מחקר מילות מפתח, אפשר לשפר את הנראות של האתר, למשוך תנועה ממוקדת ולשפר את אסטרטגיית ה-SEO הכוללת.

בכתבה הבאה, נציג כמה שלבים שידריכו אתכם בתהליך של מחקר מילות מפתח לקידום אתרים.
הכתבה בשיתוף עם חברת מובילה בארץ המתמחה בבניית אתרים, שיווק דיגיטלי ומיתוג עסקי.

שלב ראשון – הגדרת המטרות וקהל היעד

לפני שמתחילים במחקר מילות המפתח לאתר, חשוב שתהיה הבנה ברורה של המטרות ושל הקהל שרוצים למשוך לאתר. יש להתחשב במוצרים ובשירותים שמציעים וכמו כן בנתונים כמו דמוגרפיה, גיל, מגדר וכו'.

שלב שני – סיעור מוחות

יש לבצע סיעור מוחות לגבי מילות מפתח שרלוונטיות לעסק ולמוצרים והשירותים שהוא מציע.
מדובר על מונחים כלליים הקשורים לנישה של העסק והם שיכולים לשמש נקודת מוצא למחקר. לדוגמה, אם יש לכם אתר שעוסק בכושר, מילות מפתח שעשויות להתאים לכם יהיו "טיפים לירידה במשקל", "שגרת פעילות גופנית" או "מתכונים בריאים".

שלב שלישי – שימוש בכלי מחקר מילות מפתח

ישנם מספר כלים למחקר מילות מפתח שיכולים לסייע במציאת מילות מפתח רלוונטיות.
בין הכלים הפופולאריים נמצאים כלי מילות המפתח של גוגל, כלי מילות המפתח של SEMRUSH וכלי מילות המפתח של AHREFS.
תודות לכלים הללו, אפשר לקבל תובנות לגבי כמות החיפושים החודשית שיש למילות המפתח, רמת התחרות, מילות מפתח קשורות שגם יכולות להיות רלוונטיות ועוד. כל התובנות הללו עוזרות לקבל החלטות מושכלות.

שלב רביעי – ניתוח נפח החיפוש ורמת התחרות

כאשר יש רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות, אפשר לבצע ניתוח לגבי נפח החיפוש ורמת התחרות. נפח חיפוש מתייחס למספר החיפושים החודשי שבוצע עבור מילת מפתח ספציפית, בעוד שהתחרות מציינת את מידת הקושי לקידום מילת המפתח.

שלב חמישי – אל תפסלו מילות חיפוש זנב ארוך

אלו הם ביטויים המכילים מילת מפתח בתוספת מספר מילים נוספות. הם בעלי ערך למשיכת תנועה רלוונטית וממוקדת. לדוגמה, במקום לבחור במילת המפתח "טיפים לכושר", תוכלו לבחור במילת המפתח "טיפים לירידה במשקל למתחילים לנשים".

שלב שישי – הרלוונטיות של מילות המפתח

חיוני לבחור מילות מפתח שרלוונטיות מאוד לתכנים שלכם ומתאימות לכוונת קהל היעד שלכם.
בדקו האם מילות המפתח שבחרתם אכן מייצגות את התכנים בדפי האתר שלכם והאם הן מספקות ערך לקהל שלכם. רלוונטיות היא גורם מכריע בהשגת דירוג גבוה במנועי חיפוש.

שלב שביעי – ניתוח מילות מפתח של מתחרים

בדקו את מילות המפתח של המתחרים שלכם בתחום. כך תוכלו לקבל תובנות חשובות לגבי אסטרטגיות SEO שלהם. הדבר יעזור לכם לזהות פערים או הזדמנויות.

שלב שמיני – צמצום או הרחבה של רשימת מילות המפתח

חפשו מילות מפתח קשורות נוספות או מילים נרדפות שניתן לשלב בתכנים שלכם.
הדבר יעזור לכם לכסות מגוון רחב יותר של שאילתות חיפוש וגם למשוך יותר תנועה אורגנית.

שלב תשיעי – מעקב והתאמה

מחקר מילות מפתח אינו תהליך חד פעמי. חשוב לעקוב באופן רציף אחר ביצועי מילות המפתח שנבחרו, לעקוב אחר שינויים במגמות החיפוש ולבצע שינויים באסטרטגיית הקידום בהתאם.
יש לבדוק באופן קבוע את הדירוגים, התנועה האורגנית וההמרות.

כמה מילים לסיכום...

על ידי ביצוע שלבים אלה, ניתן לבצע מחקר מילות מפתח אפקטיבי לקידום אתרים ולבצע אופטימיזציה לאתר כדי למשוך תנועה ממוקדת, לשפר את הדירוג במנועי החיפוש ולשפר את הנראות הכוללת של האתר ברשת. זכרו כי מחקר מילות מפתח הוא תהליך מתמשך וחשוב להישאר מעודכנים במגמות בתחום ובהתנהגות המשתמשים, שכן הדבר הוא חיוני להצלחה לאורך זמן.

קרדיט תמונה: freepik

בעולם התחרותי של הפרסום, משיכת תשומת הלב של קהלי היעד חיונית להצלחה. לעיצובי  הדפסת פליירים אפקטיביים יש פוטנציאל לסובב ראשים, ליצור הופעות מתמשכות ולהניע מעורבות משמעותית.

אנו בבית דפוס - יותר פלוס מתעמקים בתחום של עיצובי פליירים יוצאי דופן, בוחנים דוגמאות ואסטרטגיות מעוררות השראה שיעזרו לך ליצור אלמנטים חזותיים משכנעים שמושכים ומדהדים את הקהל שלך.

קרא עוד...

שיפור מהירות אתר

בימים אלו שכל בעל עסק שמכבד את עצמו מחזיק אתר תדמית או מכירות, וכולם מתחרים על השורות הראשונות בתוצאות של גוגל, ועל אותו קהל לקוחות, אתם מוצאים את עצמכם עובדים קשה כדי להישאר בשורה הראשונה, כדי להביא תנועה לאתר, וכדי לייצר עוד מכירות.

קרא עוד...

מיתוג ושיווק העסק

שוקלים להשקיע יותר במיתוג ושיווק העסק? ובכן, יצירת מותג היא תהליך, יש מי שיגידו אפילו תורה שלמה שמחייבת לנקוט בפעולות שיווק, מיתוג עסקים, התאמת מוצרי קד"מ ועוד. מה חשוב לדעת על אפשרויות מיתוג לעסקים? הנה המידע.

קרא עוד...

ישנם שתי אפשרויות להגדלת כמות הלידים ברשתות – אורגני וממומן. האורגני היא שיטה שבה לא משלמים ישירות לרשת החברתית עצמה אלא משתמשים בפלטפורמה החינמית שהיא מציעה. לעומת זאת, בקידום ממומן משלמים לפלטפורמה ישירות ליצירת לידים. התשלום הזה נקרא CPC (cost per click) או CPM (cost per mile).

קרא עוד...

אם אתם מחפשים מעצב מוצר מומלץ, אנחנו כאן כדי לתת לכם מידע כללי, כזה שיעזור לכם להבין טוב יותר, את התפקיד של מעצב מוצר, את השלבים השונים בתוך תהליך הייצור ואת התפקיד שלכם, היזמים, בתוך התהליך. אנחנו מזמינים אתכם לצלול איתנו, לתוך עולם מופלא ומעניין, של עיצוב מוצר ושל העבודה עם מעצב מומלץ מנוסה ומיומן.

 

קרא עוד...