בשנים האחרונות, עלתה קרנו של תחום הדיור המוגן. בעקבות מגפת הקורונה, בני הגיל השלישי הבינו את החשיבות של חיים בקהילה, בסביבת מגורים בטוחה שמספקת את כל צוריכהם, וכך החלה מגמת התעניינות גוברת במתחמי הדיור. ארגונים ומשקיעים פרטיים זיהו את הרווחיות הנוסקת והפוטנציאל הכלכלי של הענף והחלו "לפתוח את כיסיהם". מציאת המקורות החלופיים להשקעה סייעה להתאוששות המשק הישראלי ותרמה לצמיחתו המחודשת. אם כן, מדובר בתור הזהב של מרכזי הדיור המוגן, ולא בכדי. מלבד ההתעניינות הגוברת של משקיעים, ניכר כי בתי הדיור המוגן מתחדשים בעקבות צמיחתן של טכנולוגיות אייג'-טק.  

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

חממה טכנולוגית במתחם הדיור המוגן

תוחלת החיים המתארכת והולכת מאיימת לגרום למשבר משמעותי בכלכלות העולם המפותח. זאת בשל ההוצאות השוטפות הרבות הכרוכות בטיפול במבוגרים. פיתוח טכנולוגיות חדשניות המסייעות להתמודדות עם אתגרי הגיל השלישי הוא המפתח לחסכון בעלויות ובכוח האדם. מגפת הקורונה, שכפתה על אוכלוסיית הגיל השלישי בידוד וניתוק ממושכים מבני המשפחה ומהחברים, הותירה מבוגרים רבים בודדים בבתיהם, ללא מערך תומך ומסייע. המצב החדש שב והדגיש את הצורך במציאות פתרונות אלטרנטיביים בעבור האוכלוסייה המבוגרת.

עם זאת, תקופה זאת גם היוותה זרז לפיתוח אוריינות טכנולוגית בקרב בני הגיל השלישי. בימי הסגרים, פיתחו מבוגרים רבים מיומנויות טכניות שונות, שעתידות לסייע להם לשלוט בטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. פיתוחים טכנולוגיים חדשים בתחום הרפואה בכלל ובתחום הגריאטריה בפרט מתאפשרים הודות לשיתוף הפעולה הפורה בין יזמים לבין הדיירים ואנשי צוות במרכזי הדיור המוגן, המתמחים בטיפול באוכלוסייה המבוגרת.

פיתוחם של מוצרים שיסייעו בטיפול בבני הגיל השלישי מצריך איסוף מידע על אוכלוסייה זו ועל צרכיה השונים. בדיוק בשל כך משמשים בתי הדיור המוגן המובילים כמושא המחקר של חברות המתמחות בתחום האייג'-טק. עבודה בצוותא עם דיור מוגן יוקרתי ומוביל, מאפשרת לחוקרים לקבל פידבק מהדיירים ולאסוף מידע בנוגע לקשיים ולהתמודדויות של אוכלוסיית הגיל השלישי. המידע שנאסף מהדיירים מסייע, כאמור, ליזמים ולאנשי הייטק לדייק את מוצריהם ולהתאימם לצרכים המשתנים של מבוגרים בתקופה הנוכחית.

בשנים האחרונות, ניכר שינוי ביחסה של החברה אל אוכלוסיית הגיל השלישי. מבוגרים בעידן הנוכחי מסרבים להישאר מאחור, ומבקשים להמשיך ולהשתלב בכול תחומי החיים. המעבר לדיור מוגן הוא ההזדמנות של בני הגיל השלישי ליהנות ממה שיש לחיים להציע. הדיירים נהנים מחיי קהילה תוססים, מתרבות פנאי, משירותים בתחום הרפואה, הפועלים מסביב לשעון ומשירותי אחזקה.

מרכזי דיור מוגן מקצועיים ומנוסים מעניקים לדיירים מערך רפואי תומך לאורך כול שעות היממה. אנשי המקצוע המובילים בתחום האייג'ינג נכונים כול העת לסייע לדיירים ולאבחן את מצבם הפיזי והנפשי. לצוות הרפואי ניסיון רב בכול הקשור בהגשת עזרה ראשונה ובליווי צמוד. בשל ניסיונם הרב בתחום הם מהווים מקור חשוב למידע ומשוב בתהליכי הטמעה של טכנולוגיות אייג'-טק במרכזי הדיור המוגן. שיתוף פעולה זה מעמיד את מרכזי הדיור המוגן בחוד החנית של מהפכת האייג'ינג הטכנולוגית, ומאפשרת לדיירים ליהנות מהיתרונות ולהיות מעורבים בפיתוח מוצרים שיסייעו לשיפור משמעותי באיכות חייהם.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…