שמירה על ניקיון השיניים חשובה לשמירה על בריאותך הכללית. אם אתם רוצים לוודא שיש לכם בריאות פה טובה, חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולשתות הרבה מים. כמו כן, חשוב להימנע ממשקאות ממותקים וחומציים

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 


כאב הוא הסיבה העיקרית לביקור אצל רופא השיניים


כאב שיניים יכול להיות לא נעים. זה יכול להשפיע על הביטחון העצמי שלך ולהוביל לחניכיים נגועות. זה גם עלול לגרום לך להימנע מלעיסה.
עם זאת, כדאי לדעת שיש כמה דרכים לא כרוכים בכאבים כדי לשמור על השיניים והחניכיים. כדי להימנע מהכאב, כדאי לצחצח שיניים ולהשתמש במשחת שיניים פלואוריד. כדאי גם לבקר את רופא השיניים שלך על בסיס קבוע.
ביקור אצל רופא השיניים זה לא תמיד חוויה מהנה, אבל אולי זו הדרך היחידה להימנע מבעיה רצינית בשיניים. אתה צריך להיות בטוח לספר לרופא השיניים שלך על כל מצב בריאותי שיש לך ועל כל התרופות שאתה עשוי לקחת. ייתכן שהוא יכול להמליץ לך על קבוצת תמיכה.
הדרך הטובה ביותר להפחית את החרדה שלך היא להיות ברור ותמציתי כאשר אתה מדבר על החששות שלך עם רופא השיניים שלך. הוא יוכל לענות על שאלותיך ולהסביר לך את הנהלים בפירוט. אם אתה עדיין מודאג מהכאב, ייתכן שתרצה לבקש הזרקה מקומית של חומר הרדמה לפני ההליך.
בנוסף, אתה יכול לנצל את כל היתרונות החינמיים שרופא השיניים שלך עשוי להציע. חלק מרופאי השיניים מציעים משקפי מציאות מדומה כדי לספק חוויה אינטראקטיבית. אתה יכול גם לבקש מוזיקה או אוזניות.
הדבר הטוב ביותר בביקור אצל רופא שיניים הוא שהכאב בדרך כלל מינימלי. בהתאם להליך, ייתכן אפילו שתוכל לחזור לפעילות רגילה זמן קצר לאחר הביקור. יש אפילו טכניקות חדשות להפחתת כאב שהופכות הליכים רבים לפחות כואבים.
תעשיית השיניים עשתה התקדמות רבה בשנים האחרונות. אתה גם צריך להרגיש בנוח לשאול את רופא השיניים שלך על כל תרופות חינם או בעלות נמוכה לשיכוך כאבים. ייתכן שתוכל גם להירשם לתוכנית ביטוח שיניים. תוכנית ביטוח שיניים עשויה להיות הדרך הטובה ביותר לוודא שיש לך גישה לטיפול שיניים
יש להתייעץ עם מכרים, משפחה, חברים על רופא שיניים מומלץ. היכרות מוקדמת עם סגנון רופא השיניים עשויה להקל את הלחץ או הפחד בהליכה לטיפול. 


צחצוח פעמיים ביום


שמירה על בריאות השיניים חשובה לבריאותך הכללית. בריאות הפה קשורה קשר הדוק למצבים בריאותיים אחרים כגון איידס, מחלות לב, אוסטאופורוזיס ובעיות בהריון. מצבים אלה יכולים להשפיע לרעה על בריאות הפה שלך. צחצוח פעמיים ביום היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על בריאות הפה. ניתן לקבל טיפול שיניים בבית או לבקר אצל רופא שיניים לניקוי מקצועי. אם אתה מתקשה לצחצח פעמיים ביום, דבר עם רופא השיניים שלך לגבי השיטות הטובות ביותר לעשות זאת.
פלאק הוא מין סרט דביק של חיידקים שנוצר על השיניים שלך. החיידקים האלה מייצרים חומציות שאוכלות את מילוי השן שלך ומובילות לחורים. צחצוח שיניים מסיר רובד, שעוזר מאוד במניעת עששת. עם זאת, צחצוח לבד לא יכול להגן על השיניים שלך מהצטברות פלאק. שימוש בחוט דנטלי הוא גם חשוב, ויש לעשותו לפחות פעם ביום. צחצוח שיניים עם מי פה אנטי בקטריאלי לאחר הצחצוח יכול גם להפחית את הפלאק.
ניקוי שיניים על ידי רופא שיניים יסיר רובד והצטברות אחרת מהשיניים. עם זאת, אתה יכול גם למנוע הצטברות פלאק בבית. צחצוח שיניים פעמיים ביום יכול למנוע הצטברות של רובד, מה שיוביל למניעת מחלות חניכיים ועששת.
רובד, הוא מין סרט דק ודביק של חיידקים שנוצר על השיניים. זהו הגורם המוביל לעששת, וזה גם כר גידול לחיידקים. אם משאירים אותו ללא השגחה, הרובד יכול להתקשות לכדי אבנית, חומר שניתן להסתיר ברווחים בין השיניים. אבנית יכולה גם להסתיר חומרים אחרים שעלולים להזיק לשיניים ולחניכיים. צחצוח יכול להסיר את הרובד לפני שהאבנית מתקשה, אבל זה לא יכול להסיר את כל הרובד.
צחצוח שיניים פעמיים ביום חיוני לבריאות הפה שלך. הוא מסיר רובד, חלקיקי מזון תקועים בין השיניים וחיידקים האחראים לריח רע מהפה. זה גם ממריץ את ייצור הרוק, שחשוב לשמירה על ניקיון הפה. הרוק מכיל מינרלים שהשיניים שלך זקוקות להם, והוא עוזר להגן על השיניים מפני פלישת חיידקים.
צחצוח פעמיים ביום הוא הרגל נהדר להתחיל בו, אבל כדאי לשקול גם צורות אחרות של טיפול שיניים. אם אתה מתקשה לצחצח פעמיים ביום, עליך לדבר עם רופא השיניים שלך על שיטות אחרות למניעת עששת ומחלות חניכיים. רופא השיניים שלך יכול להמליץ על צעדים אחרים שאתה יכול לנקוט כדי לשמור על בריאות השיניים והפה שלך. יצירת קשר עם הרופא לעיתים קרובות לבדיקות שגרתיות הן מרכיב חשוב בשמירה תקינה על בריאות הפה.
לדוגמה איגוד רופאי השיניים האמריקאי ממליץ לצחצח שיניים פעמיים ביום. צחצוח של שתי דקות בלבד יכול למנוע מחלות חניכיים, עששת ובעיות שיניים אחרות. זה מספיק כדי למנוע עששת ולשמור על פה בריא. עם זאת, חשוב לוודא שאינך מצחצח שיניים יתר על המידה. צחצוח יתר עלול לגרות את החניכיים ואף לגרום נזק לשיניים


מחלת חניכיים


מספר גורמים משפיעים על בריאות החניכיים. בנוסף לטיפול השיניים הרגיל, למחלות מסוימות יכולות להיות השפעה מזיקה על בריאות הפה. שימוש באנטיביוטיקה כדי לשלוט בזיהום עשוי לסייע בעצירת התקדמות מחלת חניכיים.
מחלות אחרות שיש להן השפעה על החניכיים כוללת סוכרת . מחלות אלו משפיעות על מערכת החיסון של הגוף ומפחיתה את יכולתו להדוף זיהום. הם גם מורידים את יכולת הגוף להשתמש באינסולין.
החיידקים בפה יכולים גם להיקלט בזרם הדם. זה יכול להגביר את הסיכון למחלות לב, אמפיזמה ובעיות נשימה אחרות.
מחקרים הראו כי נוכחותם של חיידקים אלו בזרם הדם עלולה להחמיר הפרעות דלקתיות אחרות. הם יכולים גם להגביר את הסיכון לתינוק במשקל לידה נמוך.
הריון עלול לגרום לשינויים הורמונליים המשפיעים על החניכיים. שינויים אלו יכולים להחמיר דלקת חניכיים קיימת.
עישון יכול להגביר את הסיכוי לפתח מחלת חניכיים. זה יכול גם להוביל להצטברות של אבנית על השיניים. חשוב להקפיד על תזונה בריאה ולקבל ניקיון מקצועי קבוע.
במקרים מסוימים, מחלת חניכיים יכולה להתקדם לדלקת חניכיים. זוהי צורה חמורה יותר של דלקת חניכיים. זה כרוך באובדן של רקמה רכה וקשה והרס של עצם. במקרים מסוימים נדרש טיפול כירורגי.
גישה אחת לטיפול בפריודונטיטיס מתקדמת היא באמצעות השתלת חניכיים. חומר זה גדל באזור הלסת במשך כמה חודשים לפני השתלה על השן. זה יכול להגיע מהמטופל או מגופה. אפשרות נוספת היא שתל סינטטי
רשת שיניים – ד"ר עמוס בוחניק
מרפאות רשת שיניים הפרושות ברחבי ישראל מחיפה דרך תל אביב ועד לבאר שבע מעניקות טיפול שיניים מקצועי, שרות משובח ואדיב ויחס אישי למטופל. במרפאות תמצאו צוות רופאים מומחים בתחומי רפואת השיניים השונים וצוות רופאי שיניים מנוסה, מקצועי ומיומן בכל תחומי רפואת השיניים. שם תוכלו למצוא את כל תחומי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת – טיפולים משמרים, טיפולי שיקום הפה ואסתטיקה, השתלות שיניים דנטליות, יישור שיניים לילדים, יישור שיניים למבוגרים, כירורגיה, ציפויי שיניים, טיפולי שיננית ועוד. מלבד כישוריהם המקצועיים של הרופאים הקפדנו גם לגבש צוות עובדים אדיב ורגיש שידע להתחשב ברגישויות של המטופל ובצרכיו
המאמר בחסות: https:/hashmal.shop

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…