הוועד הציבורי נגד עינויים ומרכז עדאלה פנו למח"ש בדרישה לחקור את נסיבות פציעתו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. הח"כ עודה הותקף על-ידי שוטרים ונפצע בראשו ביום 18.1.17 במהלך מחאה נגד הריסות בתים בכפר אום אלחיראן.

חה"כ איימן עודה
חה"כ איימן עודה

עו"ד נועה לוי מהוועד הציבורי נגד עינויים ועו"ד נדים שחאדה מעדאלה טוענים בתלונתם כי לאחר פריצת המשטרה לכפר אום אל חיראן, ח״כ עודה וקבוצה של פעילים שהיו איתו במקום שמעו ירי של אש חיה וניסו ללכת לכיוון המקום ממנו האש נורתה על מנת להבין את פשר הדברים. קבוצת שוטרים חסמה את דרכם גם לאחר שהובהר להם שמדובר הח״כ ותקפה אותם במכות ובקללות. שוטר ריסס לעבר פניו של עודה גז פלפל מטווח אפס. לאחר מכן, בזמן שעודה והפעילים נסוגו לאחור, נורו לעברם כדורי ספוג ופצצות תאורה וח"כ עודה נפגע בראשו ובגבו.

לדברי לוי ושחאדה תמונת פציעתו של עודה בגבו, שצורפה לתלונה למח"ש, תואמת פציעה של ירי מכדור ספוג וכי בשטח בו עמדו ח"כ עודה ופעילים נוספים נמצאו מאוחר יותר כדורי ספוג שנורו לכיוון. ביום חמישי ה-19.1.17 נבדק עודה במכון לרפואה משפטית באבו כביר במטרה לבדוק האם נפגע מירי. ממצאי הדו"ח טרם פורסמו.

בפניית הוועד הציבורי נגד עינויים ומרכז עדאלה נכתב כי תיאור האירוע מצביע באופן ברור על תקיפה מכוונת של חבר כנסת מכהן. "המעשים המתוארים לעיל מעלים חשד לשימוש בכוח שלא כדין ולשימוש בנשק שלא כדין. פעולות השוטרים מנוגדות לדין הישראלי ומהוות הפרה של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" נכתב בתלונה.

בוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ובעדאלה דורשים כי תיפתח באופן מיידי חקירה פלילית נגד כל השוטרים המעורבים באירוע. בנוסף מבקשים עורכי הדין לחקור גם את יחידת הדוברות של המשטרה. "פרסום טענות חסרות כל שמץ של כיסוי בדבר פציעתו של ח"כ עודה מזריקת אבנים, בדבר מעורבותו או סיועו לפיגוע דריסה, מהווה אחיזת עיני הציבור ועולה לכדי הסתה."