היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום לבאי כוחם של ח"כ באסל גטאס, כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בתיק בו נחקר חבר-הכנסת, כחשוד, החליט היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין פלילי, בין היתר, בעבירות של הכנסת ציוד קצה רט"ן, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמרה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי החשד, קשר ח"כ גאטס קשר עם האסיר הבטחוני, ואליד דקה, הכלוא בכלא קציעות בגין רצח חייל צה"ל שביצע במסגרת חברותו בארגון החזית העממית הדמוקרטית, להבריח טלפונים ניידים לכלא.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה
לצורך מימוש הקשר, בתאריך 18.12.16 פגש הנאשם את אחיו של האסיר, אסעד דקה, בתחנת דלק "דור אלון" בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו אסעד 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד תקשורת נוסף, על מנת שח"כ גטאס יכניסם לכלא.

במסגרת הקשר האמור, הגיע ח"כ גאטס באותו היום, בשעה 11:55, לכלא. ח"כ גאטס נכנס לכלא כשהוא נושא עליו את החבילות מוסתרות בתוך חולצתו וכן מסמכים נוספים. בעת כניסתו של ח"כ גאטס לכלא, עת עבר הנאשם במכשיר המגנומטר, התריע המכשיר. או אז טען חבר הכנסת בפני הסוהר כי ההתרעה נובעת מחגורתו. כאשר ביקש הסוהר מהנאשם לעבור בשנית ללא החגורה סרב הנאשם לעשות כן ואמר לסוהר כי בשל היותו חבר כנסת יש לו חסינות מבדיקה. בשל חסינותו של חבר הכנסת, נמנע הסוהר מעריכת בדיקה על גופו.

בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש ח"כ גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת. הנאשם היה מודע לכך כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיפגע בביטחון המדינה.

טרם קבלת ההחלטה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לבאי כוחו של ח"כ גאטס על נכונותו לקיים שימוע בעניינו, בטרם תתקבל החלטה סופית בעניינו, וזאת תוך שבוע ימים, בכפוף להסכמתו להאריך את התנאים המגבילים בהם הוא מוחזק על-פי החלטת בית המשפט השלום בראשון-לציון. כן נמסר, כי ככל שיסכים להארכת התנאים, ויבקשו לצורך השימוע פרק זמן קצר נוסף מעבר לשבוע, ישקל הדבר בחיוב, וזאת לפנים משורת הדין. אלא שבאי כוחם של ח"כ הודיעו ליועץ המשפטי לממשלה כי הם דוחים את ההצעה.

לפיכך החליט היועץ המשפטי לממשלה לאשר את הגשת כתב האישום, אך הסכים לקיים שימוע בדיעבד, ובמסגרתו לשמוע טענות נגד הגשת האישום. ההחלטה הועברה לבאי כוחו של ח"כ גאטס ובמקביל גם ליו"ר הכנסת, על פי הדין.

בהמשך להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, תוגש היום בקשה להארכת מעצר הבית ושאר התנאים המגבילים שהוטלו על ח"כ גאטס.

החקירה נוהלה ביחידת להב 433 במשטרת ישראל.