חבר הכנסת מיקי רוזנטל: "ליצמן חצה את הקווים ועובד בגלוי עבור תאגיד טבק. על הציבור להימנע מרכישת המוצר החדש למרות ההפקרות במשרד הבריאות. על היועמ"ש להכריז על בדיקה מיידית"

חה"כ מיקי רוזנטל
חה"כ מיקי רוזנטל

בתגובה להחלטת שר הבריאות יעקב ליצמן לפטור את מוצר הסיגריה האלקטרונית של ענקית הטבק "פיליפ מוריס" מכל רגולציה בניגוד להחלטות המומחים והיועצים המשפטיים אמר היום ח"כ מיקי רוזנטל (המחנ"צ): "כל עוד השר ליצמן ממשיך לעסוק בענייני טבק ועישון, בריאות הציבור מופקרת והופכת כלי משחק בידם של תאגידי טבק ולוביסטים. שר הבריאות משתמש במעמדו, בפופולריות הציבורית, בכלי תקשורת מגויסים ובפחד של פוליטיקאים ממעמדו על מנת לקדם אינטרסים של ענקית הטבק 'פיליפ מוריס' ושל עיתון הבית שלו 'המודיע'.

בעוד הFDA האמריקאי אסר לחלוטין על שיווק המוצר 'אייקוס' עד סיום הבדיקה, דרש ליצמן לפעול עבור הלוביסטים של תאגידי הטבק ולאפשר לבצע את הניסוי בבני אדם ללא כל פיקוח בישראל. זאת בניגוד מוחלט להמלצות המומחים לרפואה, ארגון הבריאות העולמי והיועץ המשפטי לממשלה.

גם לאחר שנחשפה על ידי העיתונאי חיים ריבלין הפגישה האסורה בין ליצמן לאנשי תאגיד הטבק ולאחר שהתגלתה מכבסת הכספים המושחתת של עיתון 'המודיע' הידוע בזיקתו הישירה לשר, בוחר שר הבריאות בעזות מצח בלתי נסבלת לשכב על הגדר לטובת אותו תאגיד מסוכן. לאור הראיות החמורות, על היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקה לאלתר ולמנוע סיכון חיי אדם. אני קורא לציבור להימנע לחלוטין מרכישת המוצר ולנהוג באחריות למרות ההפקרות במשרד הבריאות".