ניהול פיננסי נכון הוא אתגר לא פשוט כלל, בייחוד במהלך תקופות משבר. אולם, בשנים האחרונות אזרחי ישראל התמודדו עם תקופות משבר כאלו, בין אם מדובר על תקופת הקורונה ובין אם מדובר על המלחמה האחרונה שגם היא השפיעה באופן משמעותי למדי על המשק. אין ספק כי התנהלות כלכלית נכונה בצל תקופות כאלו של חוסר ודאות היא אינה דבר קל בכלל, אך אין זה אומר כי אין הדבר אפשרי. למעשה, בהינתן דגש על הטיפים הנכונים, כל אחד יוכל להתנהל נכון מבחינה כלכלית גם בצל המלחמה הנוכחית או כל משבר אחר. אז מה חשוב לדעת על מנת להתנהל כלכלית נכון בעת משבר, מה חשוב לקחת בחשבון ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? ובכן, במהלך כתבה זו, מומחי הייעוץ הניהולי שלנו החליטו להסביר לכם כל מה שעליכם לדעת כדי להתנהל כלכלית נכון בעת משבר, וכל הסובב סביב נושא זה.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

הכל מתחיל ממודעות

לפני שאתם ממשיכים למידע על ייעוץ ניהולי של חברת Frontis , חשוב מאוד לציין כי כמו כל הרגל אחר, גם התנהלות פיננסית אופטימלית מתחילה ממודעות לנושא. למעשה, בדיוק כמו שאדם אשר מעוניין לקחת את בריאותו לשלב הבא ולהתחיל לסגל הרגלי אורח חיים בריא לצד תזונה נכונה אמור קודם לכן להבין אילו מאכילים הכי מיטיבים עם הגוף שלו ואיזו שגרת אימון תהיה הכי קלה למעקב - בדיוק כך אדם שמעוניין להתנהל כלכלית טוב יותר אמור ללמוד לעומק את מאפייני ההוצאות שלו. בדיוק כמו כל אספקט אחר של התפתחות, גם ניהול פיננסי נכון מתחיל מפיתוח מודעות ורצון לשינוי.

הגדירו את סדרי העדיפויות שלכם

התנהלות כלכלית נבונה מתחילה מהשגת שליטה מלאה על כל ההוצאות שלכם. לשם כך, כדאי מאוד לרכז טבלה שתגדיר את התקציב שלכם (סך ההכנסות). בטבלה זו רשמו את ההוצאות הבסיסיות השוטפות שהן בגדר חובה, לצד ההוצאות שניתן להגדיר בתור "מותרות". המטרה של התרגיל הזה היא לסייע לכם להבין אילו הוצאות הן חיוניות כמו שכר דירה, חשבונות, מזון וכדומה - ואילו הוצאות הן תוצאה של מותרות או של רצון. מבין אותן הוצאות שמצאתן כי אינן חיוניות, כדאי מאוד לשקול על אילו הוצאות תוכלו לוותר. לדוגמא - במידה ואדם רואה כי הוא נוהג להזמין אוכל באופן תדיר למדי, ייתכן כי הוא יוכל לצמצם את משלוחי האוכל לאחת לשבוע ובכך בעצם לחסוך עלות די גדולה באופן שלא יפגע באיכות החיים שלו. דרך נהדרת להבין האם הוצאה היא מיותרת או אינה משתלמת עבורכם, תהיה לחשב את ההוצאה זו לפי השכר השעתי שלכם. כלומר, לחשב כמה אתם משתכרים בשעה, והאם ההוצאה הספציפית שאתם בוחנים מצדיקה את ה"טרחה" שלכם - או שמא בכלל מדובר על הוצאה מיותרת שתוכלו לחיות בלעדיה?

המפתח הוא איזון

כולם היו רוצים לייעל את ההתנהלות הכלכלית שלהם, כך שיהיה ניתן להגיע למצב של חיסכון ארוך טווח. ובכן, חשוב שתדעו כי רצון זה הוא הרבה יותר בר השגה מכפי שנדמה לכם, הדבר היחידי שעומד במרכז הוא עניין של איזון בין ההכנסות שלכם לבין ההוצאות. על מנת להגיע לאיזון אופטימלי, חשוב מאוד לנקוט במספר צעדים:

  • תמיד להיערך מראש לקראת הוצאות בלתי צפויות - החיים עשויים להפתיע לפעמים, ובהתאם לכך - ייתכנו מעת לעת הוצאות בלתי צפויות, כאלו אשר עלולות לפגוע באותו איזון סופי שכולם מעוניינים להשיג. הוצאה רפואית לא צפויה, מוצר שאי אפשר להסתדר בלעדיו שלפתע הפסיק לעבוד, קרוב משפחה שזקוק באופן נואש לכסף ועוד. על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש מבלי שהדבר יפגע בהתקדמות הפיננסית שלכם, כדאי מאוד לפנות 5 אחוזים מהשכר החודשי שלכם מבעוד מועד. במידה ולאורך השנים לא השתמשתם באותו הסכום ולא נקלעו בדרככם הוצאות בלתי צפויות - הרווחתם, חסכתם עוד כסף.
  • קחו אחריות על המינוסים - התנהלות כלכלית לקויה לא פעם ולא פעמיים מביאה אנשים רבים עד לכדי מצב של מינוס בבנק. אם זה המקרה, כדאי להוריד מראש 10 אחוזים מסך ההכנסות החודשיות שלכם. נוסף על כך, במידה ואתם מתקשים לסגל הרגלים חדשים בעצמכם, תמיד יהיה מומלץ לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מומחים של חברת Frontis.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…