הענן הפך מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף העסקי. באמצעותו אנחנו יכולים לאחסון נתונים, לתקשר טוב יותר ולוודא כי כל החומר שיש ברשותנו נמצא תחת אבטחה מתאימה. הצורך בשירותי ענן ברור לכולם אך אחת השאלות שעולה לא פעם בקרב עסקים קטנים, בינוניים, חברות גדולות, עמותות ולעתים אנשים פרטיים היא איזה מבין החברות היא המתאימה ביותר לספק לנו שירותי ענן.

 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

כדאי לדעת כי על אף שכל ענן נשמע כשירות אחד ויחיד, החברות מציעות שירותים שונים וכל אחת יכולה להציע פונקציות שונות, גמישות ברמה משתנה, רמות אבטחה ייחודיות וכמובן כל חברה תדרוש מחיר שונה. אין להקל ראש בבחירת הענן והחברה המספקת את השירות וזאת כיוון שכל שינוי עשוי לקחת זמן ולדרוש משאבים מהארגון ואף ארגון לא רוצה למצוא את עצמו כשהוא עובר מחברה אחת לאחרת.

השלב הראשון – הבנת הדרישות הארגוניות

רגע לפני שאפשר יהיה להתחיל בתהליך חיפוש חברת שירותי ענן כדאי מאד לחשוב על הצרכים של הארגון. אפשר למצוא היום שלל פתרונות אך אם אלו לא מתאימים באופן ספציפי לעסק או לחברה, מדובר יהיה בפתרון זמני ולעתים יקר מכפי הנדרש. יש לבחון בשלב הראשון את הדרישות הארגוניות, לבחון אילו נתונים אמורים להיות מאוחסנים בענן, איך הצוות עובד עליהם ואילו דרישות אבטחה צריכות להגיע עם הענן.

ככל שנבין טוב יותר מה הציפיות שלנו כך יהיה לנו קל לצמצם את הספקים ולבחור את החברה האחת שיכולה באמת לעמוד לרשותנו. ככל שנצטרך מומלץ לשוחח עם החברה ולבחון מהם השירותים שלה, לשמוע על פתרונות שאולי לא ידענו שנזדקק להם ובסופו של דבר לשלם על שירותים שאנחנו באמת צריכים.

חשיבות הגמישות

בכל מה שנוגע לבחירת חברה המספקת שירותים בענן חשוב מאד שנוכל ליהנות מפתרונות מגוונים אך לשלם רק עבור אלו שאנחנו באמת צריכים. אנחנו צריכים למצוא ספק שיוכל להציע לנו להגדיל או להקטין את המשאבים בהם אנחנו משתמשים וכן לשנות את התוכנית והתכונות עליהם נשלם רק על פי הצורך.

בעולם שלנו גמישות היא מילת המפתח. אנחנו צריכים ספקים שיכולים לתמוך בשינויים המתמידים בעולם שלנו ואנחנו צריכים פלטפורמה נוחה שנוכל ליהנות ממנה כאן ועכשיו וגם בעתיד. אין להקל ראש בנושא הגמישות כשחברה מקצועית תיתן לנו מראש את העלויות כך שנוכל לדעת למה לצפות במידה ונרצה לשנות את השירותים שאנחנו צורכים.

אבטחה

גם הארגון וגם הלקוחות שלו זקוקים לשירותי אבטחה מתקדמים. חברת שירותי ענן חייבת להציע אבטחה ברמה הגבוהה ביותר. בתוך כך היא צריכה להציע מערכות מתקדמות אשר מזהות ניסיונות חדירה לפני שנעשית פגיעה. היא צריכה להעמיד לרשותנו חומות אש, מערכת הצפנת נתונים ואימות כפול.

אם יש דבר שאי אפשר להקל ראש הוא נושא האבטחה כאשר אנחנו חייבים לבדוק את החברה, באילו אמצעים היא משתמשת, להבין מה הסטנדרטים שלה. בפניה אל https://www.ccc.co.il/ נמצא את התשובות לכל השאלות ואת המקום שיכול לתמוך בכל התקנות המתקדמות.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…