כל מי שאוהב לאכול דגים, אוהב לאכול אותם ללא עצמות הדג ובטח ללא ההתעסקות המרובה המצריכה את סילוק עצמות הדג. לכן אחת הפעולות היותר חשובות במטבח היא פילוט הדגים. פעולה זו מצריכה סכין מיוחדת, לא כל סכין מצליחה לבצע פילוט דגים כראוי, ועל כן, חשוב לרכוש סכין דגים מתאימה, מקצועית, שיכולה לדאוג לפילוט יעיל, מדויק ומהיר.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מה תפקידם של סכיני הדגים

מהרגע שהדג כבר מונח על משטח העבודה במטבח הוא חייב טיפול נכון. אחת הפעולות הבסיסיות היא פעולת הפילוט באמצעות סכין דגים מקצועית המאפשרת ניקיון מדויק של הדג מהזנב ועד לראשו, כמו גם סילוק שאריות הקשקשים וניקיון הדג, חיתוך הסנפירים, ניקיון פני הדג ועוד פעולות המכינות את הדגים לבישול ולהגשה ראויה לאכילה. סכיני דגים מקצועיות הן סכינים המיועדות להפרדה מדויקת ועל כן הן חייבות להיות חדות ודקיקות כדי לאפשר לשפים, לטבחים ולגם לבשלנים חובבים לבצע פילוט מדויק וברמה גבוהה. וישנם גם אנשים המשתמשים בהן לצורך חיתוך של ירקות ופירות בעיצובים שונים בשל חדותן ודקיקותן. סכין דגים מקצועית אפשר לזהות באמצעות הלהב הדק והגמיש שלה. להב זה מאפשר חיתוך באופן מקביל למשטחי החיתוך ותוך כך גם קיימת שליטה ברוחב החיתוך ובכלל בפעולה עצמה. הסכין מאפשרת להרגיש את עצמות הדג ולהחליק מעל העצמות את הלהב, וכך להסיר את הפילה בקלות רבה ומהירה ומדויקת.

איך לבחור את סכיני הדג המתאימים לכם

קיימים בשוק לא מעט סכיני דגים ולכן חשוב למצוא את הסכין המתאימה לכם. ישנם אורכים, גדלים ואף עובי הסכין. חשוב שתבדקו בדרך כלל על אילו דגים אתם עובדים על מנת להתאים את הסכין על מנת שהדג באמת יהיה מוכן כראוי. סכין פילוט מקצועית היא כזו לה יש להב גמיש כאשר אורך הלהב הוא לרוב בין 15 ל-29 ס"מ ומיועד לחיתוך באופן אופקי נקי נגד משטח החיתוך. סכין דגים שימושית היא כזו שמצליחה להסיר את עור הדג ולבצע פריסה נקיה דקה וחלקה לצורת קרפצ'יו דקיק, או להפרדה מלאה של פילה דג. כאשר אתם כבר בוחרים את אותן סכיני דגים מתאימות חשוב כן להיוועץ באנשי המקצוע המתמחים בכך. מעבר לכך, קבלו הוראות לתחזוקה ולתפעול הסכין כבר החל מצורת החיתוך ועד לתחזוק שוטף לשמירה על הסכין. סכין איכותית היא כזו שתוכל ללוות אתכם לשנים ארוכות, אך זה יקרה רק בתחזוק ושימוש נכון.

סכין מטבח או סכין שף קונים רק בסכינים למבינים בעולם המטבח: לעמוד הבית

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…