החברה שלכם עברה בשנה האחרונה משבר תקשורתי, או כל משבר אחר? חלק מהותי בתהליך של ניהול משברים זה ללמוד מהשבר, לגדול ולצמוח ממנו, כלומר להתחסן נגד משברים ולקבל ידיעה הרבה יותר ברורה מה אתם עומדים לעשות במשבר הבא.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

לפניכם חמישה דברים שאפשר ללמוד מהשנה האחרונה בנוגע לניהול משברים.

  • הפקת לקחים

בתור התחלה יש להבין מה היה הגורם למשבר ולהחליט כיצד לתקן אותו ולמנוע את הישנות הבעיה, בין אם על ידי שינוי נהלים, שיפור מוצר, פיטורי עובדים וכדומה. בהתאם להתנהלות במשבר יש להבין כיצד לפעול יותר טוב בפעם הבאה. ובכל מקרה יש לגבש בעקבות משבר מדיניות חברה חד משמעית וברורה, עם נהלים ברורים למניעת התמודדות עם המשבר הבא, והדמיה של מצבי משבר עתידיים ובחינת דרך ההתנהלות בהם.

  • לקיים הבטחות

אם המשבר הוביל להבטחות שונות לגבי שינויים שיחולו בחברה, חשוב מאוד לקחת אחריות ולעמוד בהבטחות אלו ולבצע את השינויים המתבקשים. כך למשל, במידה והובטח לעדכן את הלקוחות לגבי מצב המשבר והנפגעים ממנו יש לממש הבטחה זו. כמו כן כדאי לעדכן בשינויים כתבים שונים ברשת שהפיצו את הידיעה אודות המשבר.

  • לשים לב לאותות מקדימים

במרבית המקרים משבר, ובמיוחד משבר תקשורתי, לא צץ בבת אחת אלא הוא גדל בהדרגה עד שתופס תאוצה והופך לבעיה ממשית. לכן אחד הדברים החשובים שניתן ללמוד ממשבר, זה כיצד לזהות את הסימנים למשבר הבא. בין היתר אין להעלים עין ממסרים נגטיביים גם אם מדובר במסרים שעל פניו נראים מזעריים וחסרי חשיבות.

  • תגובה והתייחסות נכונה

העבירו לעובדי החברה הנחיות ברורות כיצד עליהם להגיב ללקוחות וברשתות חברתיות, עם שמירה על רמת תקשורת אדיבה, מכובדת ומקצועית גם אם מדובר במקרה קשוח. כמו כן חשוב שלא למחוק תגובות ולדעת כיצד להתייחס אליהן נכון, וכן חשוב לשמור על לשון נקייה ולא להגיד דברים לא יפים גם לא לגבי מתחרים. יתרה מכך, כדאי לנסות להגיב לכל פנייה בנימה אישית, שתעניק ללקוחות תחושה שיש מי שרואה אותם בצד השני של הקו.

  • ללמוד מניהול משברים של אחרים

בכדי להגדיל את רשת הביטחון של החברה כדאי גם להתעניין ולבחון מצבי משבר דומים של חברות אחרות בשוק המקומי והעולמי, דרכי ההתמודדות עימם, ותוצאות המשבר. הכרות זו עם משברים של חברות אחרות יכולה לספק לארגון מידע עדכני חשוב על התמודדות נכונה עם ניהול משברים סוגים שונים של משברים, ולדעת בהתאם להם מה כדאי ומה לא כדאי לעשות.

עדכונים אחרונים

קרדיט: אקווה פלוס

תחזוקת בריכה בחורף: מדריך מקיף לשמירה על איכות המים והציוד

עם תום עונת הקיץ והגעת החודשים הקרירים, מתעוררת השאלה לגבי הטיפול הנכון בבריכה הביתית.…

כך ביטוח ועדי בתים משותפים יכול לשדרג את ניהול המבנה שלכם

בניהול מבנה משותף, ביטוח ועדי בתים משותפים הוא כלי מרכזי לשמירה על יציבות כלכלית והגנה על…
קרדיט תמונה FREEPIK

הלוואה לעסק - כלי מימון שיאפשר לעסק שלכם לצמוח

בניהול עסק בעידן של היום, ניהול נכון של תזרים המזומנים הוא קריטי להצלחה. לעיתים,…
קרדיט תמונה FREEPIK

בעלי עסקים בפתח תקווה: קבלו אספקה מהירה ויעילה לעסקים באם המושבות של ישראל

העיר פתח תקווה הפכה בשנים האחרונות לאחד ממרכזי העסקים והתעשייה המובילים בישראל. אזורי…
קרדיט תמונה FREEPIK

סגירת עסק בצורה מסודרת: הטעויות הנפוצות שיכולות לעלות הרבה כסף

סגירת עסק היא אחת ההחלטות הקשות ביותר עבור בעלים ויזמים. לעיתים מדובר בצעד שמגיע אחרי…
קרדיט תמונה FREEPIK

טיפים לעל האש בחורף: איך לשמור על יציבות החום במנגל גז?

חורף בישראל הוא לא תירוץ לוותר על על האש. להיפך, יש משהו מיוחד בריח של בשר על האש…