חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משווקת קינואה אורגנית המתאימה להכנת מגוון מתכונים קיציים וטעימים. "תבואות" משווקת מגוון סוגים של קינואה – לבנה, אדומה ושחורה. מוצרי הקינואה של תבואות הם אורגניים, הגדלים ללא שימוש בחומרי הדברה ובחומרים מזיקים

כלים
קינואה רויאל אורגנית. צילום מוצר – אנטולי מיכאלו
קינואה רויאל אורגנית. צילום מוצר – אנטולי מיכאלו

הקינואה קלה להכנה ואפשר להכין ממנה מגוון רחב של מטעמים. הקינואה משתלבת נהדר במתכונים רבים – סלטים קרים וחמים, קציצות, לביבות, פשטידות, תבשילי בשר וירקות, תוספת לצד מנות בשר ודגים, מרקים ואפילו קינוחים.

מקורה של הקינואה באזור האנדים, בדרום אמריקה. אף על פי שהקינואה נצרכת כדגן היא אינה שייכת למשפחת הדגנים, אלא למשפחת הסלקיים (בדומה לסלק ותרד).

הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת "מדיטבע", מציינת כי לקינואה ערך תזונתי רב. היא עשירה בחלבון, בוויטמינים מקבוצתB ובמינרלים חשובים כמו מגנזיום, סידן, אבץ וברזל, וכן עשירה בסיבים תזונתיים. לפי הרפואה הסינית לקינואה אנרגיה מקררת כך שהיא מתאימה כמזון קייצי. בנוסף לכך, הקינואה אינה מכילה גלוטן.

דוגמאות למתכוני קינואה: סלט קינואה – קינואה מבושלת ומעורבבת עם שלל ירקות (עגבניות, בצל ירוק, מלפפון, פטרוזיליה), בתיבול של שמן זית ולימון; לביבות קינואה – קינואה מבושלת מעורבבת עם גבינת פרמז'ן, שום, גזר ותבלינים – מטוגנות במחבת; סלט קינואה בתוספת קוביות תפוחי עץ, בטטה אפויה, פטרוזיליה, כרוב (או כל ירק אחר) בתיבול שמן זית ולימון, קינואה עם ירקות צרובים על מחבת (פטריות פורטבלו, בצל, גזר), פטרוזיליה ונענע בתיבול טחינה, סילאן, לימון ושמן זית. ואפשר גם להכין דייסת קינואה מתוקה – קינואה מבושלת בחלב קוקוס וסוכר שאפשר להוסיף לה פירות חתוכים כמו פרוסות בננה ועוד.

כשר בהשגחת הבד"צ בעל"ז, וכשרות רבנות מטה יהודה.

מחיר: קינואה רויאל אורגנית –15.90 ₪ לאריזה של 500 גרם.

להשיג ברשתות השיווק וחנויות טבע, ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים