כיום, החובה לפרסם מדריך טלפוני מודפס חלה על חברת בזק בלבד, וזאת מכח תקנה 9 לתקנות הבזק. אך ישנו הבדל משמעותי בין הפעלת מוקד לבירור מספר טלפון במענה קולי לבין פרסום מדריך תקשורת מודפס או ממוחשב (באמצעות אינטרנט).
השימוש במוקד הטלפוני של 144 כרוך בתשלום שמטיל עלויות כספיות משמעותיות על המשתמש ופוגע בעיקר באוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה.
החוק המוצע מבקש למעשה למסור את פרטי ההתקשרות של לקוחות בזק לגופים נוספים אשר יפיקו "מדריך התקשרות" - גם בצורת מוקד טלפוני, שרותי מסרון, מדריך מודפס ואפשרויות נוספות אשר יפיצו את המידע לשימוש הציבור במחיר סביר או ללא תשלום כלל, ובכך למנוע מצב של מונופול הקיים היום ולהגברת תחרות.
ח"כ אמנון כהן , יוזם ההצעה: "הצעת החוק באה להיטיב עם השכבות החלשות שאין באפשרותן להגיע לאינטרנט או מדיה אחרת והם נאלצים לפנות למוקד טלפוני 144 כיום, דבר אשר עולה להם בהוצאה משמעותית."