רנדי טינסת', סגן נשיא לשיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, אמר: "השוק העולמי נמצא במצב טוב יותר מהשנה שעברה אבל עדיין ניצבים בפניו אתגרים. שנת 2010 היא עדיין שנת התאוששות מהמשבר ואנו צופים כי כלכלת העולם תצמח מעבר למגמה ארוכת הטווח של שנה זו. כתוצאה מכך, תגדל כמות טיסות הנוסעים והמטען בשנה זו. הכנסות חברות התעופה במגמת עלייה אבל מחירי הדלק עדיין תנודתיים".
תנועת הנוסעים צפויה לרשום גידול שנתי בשיעור של 5.3% בטווח הרחוק וזאת בשל הצמיחה הכלכלית באזורים בעלי ביקוש לסוגים שונים של מטוסים. שוק המטוסים בעלי מעבר אחד ימשיך להיות מנוע הצמיחה החזק ביותר של התעשייה בשל השגשוג של חברות המספקות טיסות מוזלות,הביקוש בשווקים הצומחים של הודו, סין ודרום מזרח אסיה והמשך התנודתיות של מחירי הנפט. שוק המטוסים בעלי המעבר האחד השיג בעשור האחרון של שוק המטוסים לטיסות ארוכות הטווח וימשיך לצמוח בשל הוצאת מטוסים ישנים מהמחזור.
אזור אסיה והפסיפיק, בהובלתה של סין, רשם את שיעורי רווח הגבוהים ביותר. "כשליש מהתעבורה האוירית העולמית נוחת באזור אסיה והפסיפיק וכתוצאה מהגידול בשוק זה, כ-43% מהתעבורה העולמית בשנת 2029 תהיה אל או מאזור זה", הוסיף טינסת'. חברות התעופה באזור אסיה והפסיפיק אף יהיו הרוכשות הגדולות ביותר של מטוסים בעלי שני מעברים – כ-40% מכלל הביקוש העולמי.
המזרח התיכון, שהיה בין האזורים שרשמו את שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר בשנים האחרונות, הוא שוק חזק נוסף. חברות התעופה במזרח התיכון גדלו במהירות תוך ניצול התנאים הגיאוגרפיים והדמוגרפיים והכנת תוכניות צמיחה והשקעות נכונות. השווקים בצפון אמריקה ואירופה ירשמו ביקוש משמעותי להחלפת מטוסים ישנים ובלתי יעילים. הצמיחה יוצאת הדופן בשווקים המתעוררים תוביל לאיזון הביקוש הגלובלי.
בואינג צופה כי חברות התעופה יצמחו תוך מתן מענה להעדפות הנוסעים לאפשרויות טיסה רבות יותר, מחירים נמוכים יותר וגישה ישירה למיגוון רחב יותר של יעדים. כל חברות התעופה יתמקדו בהיצע טיסות גדול יותר תוך שימוש במטוסים יעילים יותר ולא המטוסים גדולים יותר. כתוצאה מכך, השוק למטוסים הגדולים (747 והדגמים גדולים יותר) הוא קטן וכולל רק 720 מטוסים. אבל, הוא נותר פלח שוק חשוב בהיקף 220 מיליארד דולר שיתמקד בעיקר בהחלפת מטוסים ישנים ולא בגידול נוסף כאשר 45% מהביקוש למטוסים אלה הוא מלקוחות באסיה ו-23% מלקוחות במזרח התיכון.
בואינג צופה כי צי מטוסי המטען הגלובלי יגדל מ-1,750 ל-2,980 מטוסים – גידול של יותר משני שליש. על מנת לעמוד בגידול זה יידרשו 2,490 מטוסי מטען: 740 מטוסי מטען חדשים (בשווי של 180 מיליארד דולר במחירי 2010) ו-1,750 מטוסים שיוסבו מדגמי נוסעים.
בשל המיתון בשווקים נרשם קיטון משמעותי בתעבורת המטענים בשנת 2009. מכאן צופה בואינג גידול שנתי ממוצע של 5.9% בתעבורת מטענים עד שנת 2029.