לראשונה, מאז החלה פייסבוק לפעול ליצירת הכנסות מפרסום בסלולר, היא עוקפת את גוגל, כאשר הכנסותיה מפרסום בסלולר צפויות להגיע השנה ל-339 מיליון דולר - גוברות על אלה של גוגל עם 315 מיליון דולר הכנסות מפרסום בסלולר.
"העלות הנמוכה מאוד לקליק בפירסום הסלולרי מניעה מפרסמים לנסות "לדחוף" באמצעות הסלולרי שירותים מבוססי מיקום ותחומי עניין, ולא רק להסתמך על החיפוש הסלולרי. הבעיה של השיווק הסלולרי היא שאנשים עדיין מעדיפים לרכוש מוצרים מהמחשב הנייח ולא מהסלולר", מסביר תומר חן, המומחה הישראלי לשיווק סלולרי.
דוח חדש של eMarketer שפורסם השבוע (18 בדצמבר 2012), מראה כי חל גידול משמעותי בהיקף הפרסום סלולרי, בעיקר בעקבות הפעילות של גוגל ופייסבוק בתחום. השנה צפוי שוק הפרסום בסלולר להגיע להיקף של 4 מיליארד דולר, כאשר פייסבוק שהיתה צפויה לפי תחזיות האנליסטים, להרוויח בין 45-100 מיליון דולר בלבד כתוצאה מפעילותה בתחום, עומדת בסופו של דבר בראש ותגיע בפועל לרווח של כ-339 מיליון דולרים שהם 18.4% מכלל הרווחים מפרסום בסלולר, אחריה נמצאת גוגל עם 17% רווחים (315 מיליון דולר).
"הרשת החברתית הענקית עמדה מאז הנפקתה בלחצים עצומים להוכיח רווחיות ונדרשה להוכיח כי היא אכן יכולה להרוויח ביעילות מהפלטפורמה שלה, בעיקר ממשתמשים סלולרים - משום שבהם חל גידול משמעותי בהרבה, לעומת הגידול במשתמשיה ממחשבי PC נייחים. בהתחשב בשימוש הנרחב בפייסבוק, שעברה את רף מיליארד המשתמשים בחודש אוקטובר, מטרתה היתה למצוא את הדרך היעילה להפיק רווחים ממשתמשי הסלולר שלה, ונראה שפלטפורמת ה"סיפורים הממומנים" שלה אכן משיגה זאת, מסביר תומר חן בן ה- 18, המומחה הישראלי המוביל בשוק השיווק הסלולרי החדש ומייסד המכללה לשיווק סלולרי.
לפי ההערכה הקודמת של eMarketer מחודש ספטמבר, היקף הפרסום הסלולרי השנה בארה"ב נאמד על 2.61 מיליארד דולר, בעוד על פי הדוח החדש של eMarketer חל גידול משמעותי בתחום וכעת צפוי גידול של 180% בהיקף הפרסום בסלולר השנה להיקף של 4 מילארד דולר.
התחזית החדשה מדברת על גידול בהכנסות מפרסום סלולרי בשנה הקרובה (2013) כבר להיקף של 7.19 מיליארד דולר, ותוך 4 שנים להיקף של 21 מיליארד דולר, בשנת 2016.
למרות השינויים והעלייה בהכנסות מפרסום בסלולר, נתח הפרסום בסלולר בארה"ב עומד כעת רק על 2.4% מהיקף כלל הפרסום בארה"ב והוא צפוי לגדול תוך 4 שנים ל- 11% מכלל הפרסום בארה"ב.
הגידול המשמעותי בפרסום סלולרי בארה"ב נובע בעיקר מפורמטים כגון מודעות מקומיות של פייסבוק וקידום מוצרים בטוויטר.
"כיום ברור למשווקים שיכולת הפרסום בסלולר מאוד השתפרה, לצד הגידול החד והמתמשך שיש במשתמשי סמארטפונים וטאבלטים. עדיין יש בעיה גדולה בשיווק הסלולרי והיא שרוב האנשים פחות נוטים לרכוש מוצרים בטלפון הנייד מאשר במחשב הנייח. מסיבה זו התמחור על בסיס העלות לקליק בתחום החיפוש הסלולרי צפוי להישאר נמוך בהרבה מאשר באינטרנט השולחני. יחד עם זאת כמות העיסקאות הנערכות במובייל, הולכת וגדלה, ולכן המפרסמים מפנים תקציבים הולכים וגדלים לסלולר שמצדיק את עצמו ומייצר רווחיות למפרסמים". מסביר תומר חן.
תומר חן הוא מומחה לשיווק סלולרי ומקים "המכללה לשיווק סלולרי". רק בן 18, חן נחשב היום ל"גורו" הישראלי לשיווק סלולרי. בסביבתו איש לא מופתע – זהו המשך טבעי עבור הנער שבגיל 14, החליט להשתמש בכספי בר-המצווה שלו כדי להתחיל לסחור באינטרנט ומהרווחים שהשיג, כבר בגיל 15 רכש דירה בר”ג כהשקעת נדל”ן.
כיום חן מוביל את ה"מכללה לשיווק סלולרי" ומלמד צעירים וקשישים כיצד להרוויח משכורת חודשית נאה מהבית, ללא ידע מוקדם, באמצעות שיווק חברות מכל העולם במדיה הסלולרית, ובליווי בעלי עסקים בבניית אסטרטגיה שיווקית בסלולר.