"מכון שילובים" יספק לגנים ובתי ספר יסודיים תוכנית ייחודית להפחתת רמת האלימות באמצעות מחול ותנועה. מכון שילובים החדש הוקם כדי לשלב במערכת החינוך לגיל הרך תוכנית חדשנית, פרי פיתוחו של איש החינוך לוי בר-גיל, הכוללת ריקודים שונים שפותחו במיוחד כדי להעביר לילדים בגיל הרך מסרים של שיתוף פעולה ורעות במקום תחרות ואלימות. המכון הוקם לאחר שפיילוט שנערך ב- 150 גני ילדים זכה להצלחה מסחררת בהפחתת האלימות בגנים.

השבוע נחנך מכון שילובים בראשות לוי בר-גיל המציע אלטרנטיבה לא שגרתית לטיפול בבעיות האלימות בבתי הספר היסודיים והגנים דרך השימוש בריקודים ספציפיים. לוי בר-גיל, מנכ"ל המכון החדש הוא איש חינוך, כוריאוגרף, ומדריך לריקודים. ללוי תואר ראשון בחינוך גופני עם התמחות בחינוך גופני לגיל הרך בגני ילדים ובבתי הספר, ותואר שני בשילוב אומנויות בחינוך לילדים בעלי צרכים מיוחדים וילדים רגילים. בימים אלו נמצא לוי בר-גיל במסלול לימודים לדוקטורט בחינוך, כאשר תחום ההתמחות שלו הינו: "מניעת אלימות בבתי הספר דרך ריקודים בהפסקה ובניית אקלים חברתי תומך דרך מודל יחודי".

במשך השנים האחרונות הפעיל לוי את פרויקט מניעת האלימות בבתי הספר ובגנים דרך ריקוד ב- 150 גנים ובתי ספר יסודיים שונים ברחבי הארץ. התוצאות של הפיילוט היממו לחיוב גם את לוי מכיוון שבעקבות יישום התוכנית בהפסקות ירדה כמות האלימות בתחום בתי הספר.

המכון מציע לגני ילדים ובתי ספר יסודיים תוכנית ספציפית הכוללת רפרטואר של למעלה מ- 100 ריקודים המותאמים במיוחד לבתי הספר וגני הילדים. שיטות הלימוד מתחלקות לשלושה אופנים: לימוד כל ילדי בית הספר הרוקד את הריקודים בשיתוף המחנכות אשר לוקחות חלק פעיל במהלך ההרקדה,, לימוד בזמן השיעורים בשיתוף המחנכות כאשר הפעם הבחירה נתונה בפני התלמידים, לרקוד או ללמוד. באופן זה יש דגש על עבודה כיתתית או לחילופין שכבתית, והפסקה רוקדת - הפעלה ולימוד ילדי בית הספר במהלך ההפסקה הפעילה.