כלים

אמנם רק לא מזמן למד תומר חן להתגלח ובכל זאת הספיק העלם הצעיר לעשות את המיליון הראשון שלו ולהשיג לעצמו יועץ תקשורת משלו, לא סתם יועץ –תום וגנר, מי שהיה יועץ התקשורת של עמיר פרץ, אהוד ברק, אפרים סנה ועוד. ואפרופו פרץ, השמועות אומרות שוגנר ילווהו גם בבחירות הקרובות

אז, מדוע זקוק נער בן 17 ליועץ תקשורת? לא, הוא לא רץ לראשות הממשלה, חן הוא הגורו הישראלי החם ביותר היום בתחום השיווק הסלולרי, שמלמד ישראלים איך להרוויח בתחום החדש ללא ידע מוקדם. ב 8 לנובמבר ישיק תומר חן את הועידה הראשונה לשיווק סלולרי, בעזריאלי , להבדיל מכל ועידה שנתקיימה עד היום זו תעסוק רק בהיבט של פרסום ושיווק בסלולר ולא בצד הטכנולוגי,

חן נחשב לגורו ורטוריקן סוחף בתחום השיווק הסלולרי ועד היום הספיק להרצות מול למעלה מאלף סטודנטים שהגיעו אליו כדי ללמוד את התחום. בתואר "ילד פלא" זכה כבר בגיל 14 כשהשקיע את כספי בר המצווה בשיווק באינטרנט וקנה דירה שנה לאחר מכן, כיום, בגיל 17, חן מנהיג את ה"תנועה הסלולרית" ומלמד צעירים וקשישים כיצד להרוויח משכורת חודשית בלי לעבוד מהסלולרי. התנועה שהקים חן אחראית לעלייה של מאות אחוזים בפעילות הישראלית בשוק השיווק הסלולרי הגלובלי. ותלמידיו אחראים לאלפי קמפיינים סלולריים בעולם.

הפעילות של חן הפכה אותו ליעד לחיזורים מצד ענקיות התחום בעולם. כיום בין קמפיין אחד לשני הוא מתייעץ עם יועץ התקשורת שלו – תום וגנר, הבעלים של אפדייט תקשורת שיווקית שבעבר טיפל באהוד ברק, עמיר פרץ, אפרים סנה ועוד. כיום מטפל וגנר בתנועת המחנה המשותף, שנקר, קל אוטו ועוד.

אם כן, בימים בהם בני גילו של חן תוהים לאן יצאו לבלות, חן כבר מיליונר ובעל דירה בר”ג ובקרוב גם נכס בטקסס. לדבריו האינטרנט הוא כבר "פאסה" וה"דבר האמיתי" זו זירת השיווק הסלולארי שהתפתחה עם מהפיכת האייפון. חן אומר ש"מי שנכנס היום לתחום השיווק הסלולרי זה כמו מי שידע להיכנס לתחום האינטרנט בשנות השמונים – סלולר זה התעשייה המתפתחת בעולם, ובאמת כל אחד יכול". לדבריו פעילותו מסייעת לישראלים מכל הגילאים “להשתחרר מהעבודה" ולהרוויח משכורת חודשית מהבית.

הסבר על שיווק סלולארי:

מיליארדי אייפונים וטאבלטים שהציפו את העולם בשנתיים האחרונות יצרו מרחב שיווקי חדש –המובייל, בו חברות ענק כמו גוגל ואפל כבר הודיעו שהן הולכות לרכז את מירב מאמצי המו"פ שלהם.

המשתמשים בטלפונים החכמים השונים חשופים למודעות פרסומיות כמו משתמשי האינטרנט – בזמן שהם גולשים באינטרנט מהסלולר או משתמשים באפליקציות שונות. מודעות אלו הן הבסיס וקצה הקרחון של תחום השיווק הסלולרי, המגלגל מיליארדים.

לדוגמה: מתכנת רוסי פיתח אפליקציה של משחק הוקי קרח, לאייפד. הוא רוצה שאנשים יורידו את האפליקציה שלו כי הוא מרוויח מזה כסף, אבל הוא לא יודע איך לשווק את האפליקציה . שולה, 62 מחדרה, דווקא יודעת איך לשווק את האפליקציה שלו. היא מגיבה למודעה שהמתכנת הרוסי מפרסם באחד האתרים המיועדים לכך – הוא מוכן לשלם 10 דולר על כל משתמש שיוריד את האפליקציה בעקבות הפעילות השיווקית של שולה. החוזה בין שולה למתכנת הרוסי מבוטח דרך גורמים בן לאומיים מוכרים – היא תקבל את הכסף בוודאות, עשרה דולרים לכל גולש שיוריד את האפליקציה דרכה, המתכנת לא יכול "לברוח לה בלי לשלם" כל מה ששולה צריכה לעשות הוא להקים קמפיין – היא כותבת מודעה פשוטה, כמו "בואו לשחק הוקי בטאבלט", ומפיצה אותה דרך סוכניות הפרסום השונות למשתמשי אייפד בקנדה, כי ידוע ששם מאוד אוהבים הוקי.

בכל פעם שחובב הוקי בעל טאבלט בקנדה יקליק על המודעה ששולה פרסמה, היא תשלם בערך סנט לחברת הפרסום, אבל בכל פעם שאחד מהמקליקים יוריד את האפליקציה, היא תקבל 10 דולר. גם אם רק 1 מ- 100 מאלו שהקליקו על המודעה יורידו את האפליקציה, היא עדיין תרוויח 10 דולר על כל דולר שהיא השקיעה – תשואה של אלף אחוז תוך פרק זמן אפסי,

כמובן ששולה יכולה לעשות גם אלף קמפיינים כאלה- ואחר כך לצאת ולטייל בעולם, הכסף ימשיך להיכנס לבנק שלה באופן קבוע, היא רק צריכה מדי פעם להיכנס לאינטרנט ולעקוב אחרי הקמפיינים שלה, אם במקרה יש קמפיין לא מוצלח שמפסיד – אפשר פשוט לעצור אותו, במקרה הגרוע היא הפסידה בינתיים 15- 20 דולר.