בכל עסקת תשלום בישראל חובה לשלם מס המתווסף למחיר. בדרך כלל המס הינו קבוע כמו מס ערך מוסף ומס המתייחס למוצרים ספציפיים כמו דלק למשל. ברכישת נכס נדל"ן יש צורך לשלם מס מקרקעין עבור הרכישה. לעיתים, הרוכש זכאי לפטור חלקי או פטור מלא מהמס הזה ומגיע לו החזר מס רכישה. מי זכאי לכך, כיצד מקבלים את ההחזר ומה זה בכלל מס הרכישה – על הכל נענה בשורות הבאות.

קרדיט unsplash.com
קרדיט unsplash.com

 

 

מה זה החזר מס רכישה

עסקאות רכישת נדל"ן אלה ההוצאות הגבוהות ביותר בחיינו. עסקת נדל"ן פשוטה תעבור בדרך כלל את המיליון שקלים. בביצוע עסקאות מסוג זה יש מיסים שצריך לשלם בהתאם לגובה סכום העסקה. מס רכישה הוא אחד מהם וחובה לשלם אותו כדי להימנע מקנסות. אם אתם חושבים ששילמתם מס רכישה שלא בצדק או בסכום גבוה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם, ייתכן ואתם זכאים להחזר מס. אם אינכם בטוחים בכך, אין מה לדאוג, באמצעות מחשבון פשוט באתר רשות המיסים תוכלו לבדוק בעצמכם אם אתם רשאים לקבל החזר מסרכישה או לא. החזרי המס יכולים להסתכם באלפי או אפילו עשרות אלפי שקלים. לכן לוותר על זכאותכם תהיה טעות נפוצה שהרבה ישראלים עושים.

מה זה מס רכישה

רכישת מקרקעין – בביצוע עסקת רכישת מקרקעין יש חובה לשלם מס רכישה. רכישת מקרקעין מתייחסת לכל סוג של נדל"ן כולל שטח לבנייה, בית, דירה, משרד או מפעל.

לפי מה נקבע מס רכישה – מס הרכישה נקבע לפי מדרגות מס בדומה למס הכנסה. כדי לדעת מהו סכום המס שיש לשלם עבור רכישת מקרקעין ניתן להיכנס לאתר רשות המיסים ולבצע בדיקה בסימולטור המקוון.

החזר מס רכישה – יש מספר קריטריונים עליהם נפרט בהמשך אשר יכולים להקנות לכם הנחה במס הרכישה. מה שיקרה בפועל הוא שתצטרכו לשלם את מלוא המס ולאחר מכן תוכלו לקבל בחזרה את הכסף שמגיע לכם.

מי מקבל החזר מס רכישה

ישנן מספר אוכלוסיות אשר זכאיות לקבל הנחה. ביניהן ניתן למנות עיוורים ולקויי ראייה, ילדים בעלי נכות באחוזים גבוהים, ניצולי שואה, נכי מלחמה, אנשים אשר מקבלים קצבת נכות ממפגע במקום העבודה, נכי תאונות דרכים וכו'. ניתן לקבל גם פטור מלא ממס רכישה בתנאים הבאים:

100% נכות – מי שמוגדר כנכה ב-100% יכול לקבל פטור מלא ממס רכישת מקרקעין.

מכירה לבן/בת זוג – בטח תשמחו לדעת שגם מכירה או העברת הנכס לבן/בת זוג מקנים פטור מלא ממס רכישה. לשם כך יש צורך להיות נשואים או לכל הפחות ידועים בציבור.

כיצד מקבלים החזר מס רכישה

ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי על ידי מילוי טופס ייעודי מאתר רשות המיסים. עם הטופס הזה יש לגשת לבנק ולהפקיד ברשותם את המשך התהליך עד לזיכוי. דרך נוספת ומומלצת יותר היא לפנות לחברה בעלת שם ומוניטין שתסייע לכם בביצוע כל התהליך. חברת אינדיגו תעשה את העבודה במקומם ותדאג למצות את מלוא הזכויות שלכם עד שתקבלו את ההחזר המגיע לכם ישירות לחשבון הבנק.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…