מערך אנליטיקה לחברת תקשורת
למען הדוגמא, יובא מקרה של הקמת מערך business analytics עבור חברת תקשורת מסוימת. בתהליך האפיון מתגלה כי צרכיה של חברה זו הם בבחינה שוטפת של יעדים מול ביצועים על ידי ההנהלה, יישום של אנליזה לתחום מכירות התוכן, לתחום מצבת הלקוחות ולתחום ניידות מספרים. כמו כן, עבור גוף ההנדסה בחברה יש צורך ביישום עולם תוכן לבקרת מצב רשת רדיו. בהתאם לכך, נתפר לחברה פתרון המורכב ממספר נדבכים. ראשית, מתחילים עם תכנון של ארכיטקטורה המספקת מענה אידיאלי לצרכים העסקיים בתחום הבקרה העסקית והאנליטיקה. לאחר מכן ממשיעים להקמת מערך הכולל אינטגרציה של נתונים על בסיס מודל נתונים מתקדם, וכן להקמת מחסן מידע המוזן ממערכות תפעוליות שונות. יש לציין שגם לאחר הקמת המערך, החברה המקימה אותו ממשיכה לספר שירותי אלניטיקת מידע ופיתוחים נוספים, כמו גם תמיכה שוטפת.
מערך אנליטיקה לחברה גלובאלית
דוגמא נוספת היא מקרה של חברה גלובאלית, אשר בתהליך האפיון שלה הוגדר הצורך בתכנן וביצוע מערך Data Analytics הנותן מענה מתקדם לצרכים עכשוויים ועתידיים. זאת, לרבות איסוף נתוני IoT מרובוטים הפזורים ברחבי העולם, בנייה של מערך BI מרכזי מול כל היחידות הגלובאליות, ויישום פורטל של מדדים עבור ההנהלה. בהתאם לכך, הפתרון הורכב בשלב הראשון מסקירה של צרכי הבקרה העסקית והאנליטיקה של כל מנהלי הארגון, ולפיכך הוגש תכנון של ארכיטקטורה וכלים למערך מתקדם. לאחר מכן בוצע סנכרון בין הגורמים בהנהלה והוגרו מונחים עסקיים אחידים, וכן יישום מדורג של חברות הבת העולמיות. היישום עצמו בוצע בשלבים החל בהטמעה של המערכת בדרג הניהול הבכיר, בעולמות תוכן של דיגיטל, פיננסי ומכירות. בהמשך הוקם מערך ה- BI, נבנו דשבורדים למנהלים וניתנו פתרונות רבים נוספים להגדלת הערך של המערך, כמו גם תמיכה שוטפת לאורך זמן של החברה המקימה.