שאלה שמגיעה לאוזניים שלנו לא פעם ולא פעמיים הינה כיצד מאתרים נזילה ממקור לא ידוע? ובכן, הרשו לנו להציג בפניכם את עיקרון הפעולה של איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

מצלמות טרמיות עובדות למעשה על עיקרון פשוט שתפקידו העיקרי הינו לבצע זיהוי של פליטת גלי אינפרה אדום שכן, מדובר למעשה על גלים אשר נמצאים מחוץ לטווחי הראייה שלנו ולכן, אין ביכולתנו לזהות אותם ללא שימוש במכשור ייעודי מתאים. על כן, בעת בה אנו מדברים על איתור נזילה במצלמה טרמית, הרי שמדובר על פעולה שעושה בדיוק את זה ומעניקה לנו את האפשרות לראות גלי חום באמצעות אור האינפרה אדום אשר מייצג את פליטת הגלים מתוך מקורות חום. נוסף על האמור, המצלמה הטרמית מאפשר לנו להבחין במקומות שיש בהם פחות חום וכך למעשה, להבין את פערי הטמפרטורות בכל מקום אליו נסתכל באמצעות המצלמה. כך למעשה, ניתן לקבל תמונה מצב מלאה ובסופו של דבר, לזהות את הנקודות המרמזות על נזילת מים.

כיצד מתקנים נזילה לאחר פעולת האיתור?

בראש ובראשונה, חשוב לציין כי הדבר תלוי במיקום הנזילה, התקציב האישי העומד לרשותכם וסוג הצנרת שבבעלותכם. זאת בעוד כי בקרב לא מעט בתים ישנם ניתן לפגוש בצנרת מתכת אשר ממוקמת בקירות שכן, מדובר לא צנרת כזו אשר נוטה להחליד בקלות יחד עם חלוף השנים ואיך כל דרך איכותית לתקן אותה. במצב שכאלה עומדות בפינינו שתי אפשרויות שונות אשר כוללות בין היתר החלפה של מקטע בעלות כספית דיי נמוכה, או לחילופין החלפה של קו שלם. אותם צינורות יוחלפו בשוולי פקס אשר יחוברו באופן ישיר לחנוכיית פליז אשר ממוקמת במקום אסטרטגי, בעוד שאחד היתרונות הבולטים ביותר של צינורות הפקס הוא עניין התחזוקה. בעת בה מזוהה דליפה, כל אשר יהיה עליכם לעשות הוא לשלוף את הצינור הפנימי שנמצא בשרוול במטרה להחדיר צינור חדש, ללא צורך בשבירת קירות כלל.

חיסכון משמעותי בזמן ובכסף

כאשר אנו מדברים על איתור נזילה במצלה טרמית, הרי שמדובר על פעולה אשר מתבצעת במהירות ויעילות יתרה לצד חיסכון משמעותי בזמן עבודה יקר שכן, מדובר על שיטת פעולה אשר מקצרת משמעותית את תהליך זיהוי מקור הנזילה הנסתרת. זאת בעוד כי כל מה שצריך לעשות על מנת לאתר נזילה יהיה לסרוק באמצעות המצלה את אותו אזור אשר חשוד כמקור הנזילה ולהתחיל לעקוב אחרי המים. על כן, שובל המים מוצג על המצלמה עד לנקודת ההתחלה בה ברוב המוחלט של המקרים יוצג כתב כהה וגדול אשר מייצג שלולית גדולה של מים. משכך, בעת בה אין צורך בשבירת קורות במספר מקומות, הרי שהדבר חוסף זמן משמעותי לאורך התהליך.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…