ניתן לומר באופן חד משמעי כי החורף הישראלי הוא לא מהעונות הנוראיות ביותר בקרב רוכבי האופנועים, אך באותה נשימה חשוב לוודא כי אינכם מזלזלים בחורף ובתנאי הרכיבה המתלווים אליו. על כן, בראש ובראשונה יש להפריך את הדעה הציבורית הרווחת אשר נוטה לחשוב כי לאופנועים יש בעיה משמעותית כאשר מדובר על רכיבה בתנאי הגשם שכן, בעת בה הכל מבצוע כראוי, הרי שאין כל סיבה לדאגה. על מנת להבטיח את הביטחון שלכם בעת הרכישה, עליכם לסרוק בעין מקצועית את כל המערכות המבוססת חשמל ולוודא את מצב הרגישות בקרב המחברים הרגישים לרטיבות. כמו כן, שימון וגירוז כלל המערכות באופנוע מהוות פעולת חובה במהלך עונת החורף שכן, בין יתר המכלולים החשובים תוכלו לפגוש בצירי הגלגלים, מנגנון המצערת, שרשרת הינע וכן הלאה. במטרה לוודא שמירה מרבית על רמת תפקודם של המכלולים יהיה עליכם לוודא כי אתם חוזרים על פעולת השימון יותר מפעם אחת במהלך עונת החורף.

הכנת הרוכב לעונת החורף

מיותר לציין כי החורף במדינת ישראל מספק תנאים לא קשים במיוחד להתמודדות שכן, הפתרון האידיאלי בקרב הרוכבים השונים יהיה מעיל לאופנועים שעמיד בגשם, מעיל רכיבה הכולל בתוכו בטנת חימום מתפרקת. זאת לצד מגוון רחב של אביזרים שונים שמשלימים את הגנת הרוכב על הגוף. כמו כן, חשוב לעשות הפרדה בין רוכבים אשר מבצעים נסיעות ארוכות כל יום מחדש, לבין רוכבים שנוסעים בסביבת העיר בלבד שכן, הרוכב העירוני יכול להסתפק בחליפת גשם דקה, בשונה מהרוכב הבינעירוני שיזדקק להגנה טובה יותר מפני התנאים המתלווים אל עונת החורף. נוסף על האמור, חשוב לוודא כי אתם מחזיקים בגישה חופשים לכלל האביזרים והדברים בהם אתם מתעסקים במהלך הרכיבה.

רכיבה בכביש בינעירוני בעונת החורף

כאשר מדובר על רוכבי הכביש הבינעירוני, הרי שמדובר על רוכבים אשר זקוקים להגנה טובה הרבה יותר. זאת בעוד כי ההמלצה המרכזית תהיה לרכוש מעיל חורף הכולל בתוכו כיסים אטומים יחד עם מגפי רכיבה, מכנסי סערה וכפפות חורף שיחדיו יספקו את הפתרון הנוח והאופטימלי ביותר מפני מזג האוויר המתלווה אל עונת החורף. כאשר אנו מדברים על רוכבים שלא יכולים להרשות לעצמם רכישה של הציוד הייעודי, או לחילופין כאלה אשר נאלצים לרכוב עם מעיל עור גם במהלך החורף, יכול לבחור באפשרות פשוטה יותר של חליפת סערה וערדליים. במצב שכזה ההמלצה תהיה להקפיד על רכישה של חליפת סערה במידה גדולה, מידה שתעלה במספר או שניים מעל מידת המעיל, במטרה לאפשר תנועה חופשית במהלך הרכיבה.

בשורה התחתונה, עליכם לוודא כי אתם מחזיקים באפשרות להצטייד בכל האבזור הרלוונטי טרם תחילת רכיבת החורף שלכם, אבזור שיבטיח נהיגה בטוחה, חמימה ונעימה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…