רטיבות בקיר החיצוני היא אף פעם לא מקרה נעים ומדובר בתופעה שיכולה לעורר אי נוחות ברבים מאיתנו, בעיקר בימי החורף הגשומים בהם התופעה נפוצה במיוחד. כאשר התגלתה אותה הרטיבות בקיר החיצוני של הבית האהוב שלכם או בניין הדיירים, הייתם מצפים לעבודה היא פשוטה שכוללת עבודה של איטום נקודתית. בפועל, הבעיה קצת יותר מורכבת מזה - על אף הסימנים הברורים של כתמי הרטיבות או העובש ונקודות הטפטוף בקירות - בפועל הרטיבות יכולה לנבוע ממקומות נסתרים אחרים. על אף שהנזילה עשויה לנבוע מבעיה באיטום בקיר שנמצאת באזור ההכתמה או הטפטוף, אבל בפועל יכול להיות מדובר בבעיה שנגרמת כתוצאה מסדקים נרחבים בקיר שגורמים לקיר להתנפח, בעיה באיטום החלונות ואפילו - בעיית איטום בגג. על אף שזה יכול אולי להפתיע, במרבית המקרים נזילות בקירות חיצוניים נובעים מאיטום בעייתי של הגג ובמצב כזה, יידרש איטום נרחב לגג הבית.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

נכתב בשיתוף פרויקטים 2000

מהם הסימנים המחשידים?

הזמנה של איש מקצוע כאשר כבר יש טפטוף של ממש בקירות הוא דבר שאולי היינו מעדיפים שלא להגיע אליו. עם זאת, חשוב לדעת שישנם כמה סממנים נוספים שמגיעים בדרך, לפני טפטוף של ממש. במידה ואתם מבחינים ברטיבות או לחות בקירות, קילופים, סימני עובש או טחב או לחילופין עלייה דרסטית בחשבון המים - יכול להיות שישנה אכן בעיית רטיבות שדורשת עבודת איטום קירות חיצוניים. חשוב להזמין איש מקצוע בהקדם על מנת למנוע החמרה של הבעיה ועלייה במורכבות הטיפול בה ומכאן גם בעלויותיה.

איך מתבצעת עבודת האיטום?

כאמור, ישנן מגוון סיבות שונות שמצריכות עבודת איטום על קירות חיצוניים ובהתאם, לכל בעיה חשוב לתת את המענה המדויק והמתאים ביותר. המענה הניתן נובע כאמור מהבעיה שעומדת על הפרק אבל חשוב לא פחות, סוג הקיר והאיטום שנמצא עליו כיום. בשביל לעשות לכם קצת סדר, התמקדנו במקרה סטנדרטי של עבודת איטום על קיר טיח חיצוני.

הכנות מקדימות

במידה וקבלן האיטום אכן הגיע להבנה כי הבעיה שעומדת על הפרק נובעת מבעיה בליקוי באיטום הקיר החיצוני, קבלן האיטום יקלף את האזור בקיר שהתנפח והאזורים שהתרופפו נוכח הרטיבות, על מנת שיהיה בסיס חזק לביצוע העבודה. לאחר מכן, תיעשה שטיפה של הקיר בשלמותו. לטובת העבודה יהיה צורך לחכות להתייבשותו או לחילופין לייבש אותו באמצעות ברנר.

ביצוע עבודת האיטום

כשהכל מוכן, ניתן כעת להתחיל ליישם את עבודת האיטום. במקרים רבים מקור הנזילה נובע מסדקים בקירות ולכן, נהוג לסגור אותם באמצעות התזה של חומר פוליאוריטני, או לחילופין שליכט אקרילי או צמנטי. במצב שבו הקיר שעומד על הפרק הוא שבור ומפורק, קבלן האיטום ידאג להשמה של מלט, חול ודבק, לטובת תיקון הקיר.

במצבים בהם הרטיבות בקירות נובעת מליקוי באיטום של הגג, תידרש עבודה שהיא אחרת ותסתמך על מגוון טכניקות איטום שונות בהן יריעות ביטומניות, זפת, חומרים פוליאריטנים ואקריליים ועוד.

איטום קירות חיצוניים בגובה - מה זה אומר?

עבודת איטום קירות חיצוניים כשמה כן היא, נעשית מבחוץ למבנה. במצב בו ישנה בעיית נגישות למבנה נוכח גובה בעיית הנזילה, איש המקצוע ייאלץ להיעזר בתמיכה. בעבר הלא כל כך רחוק, שיטה שהייתה נהוגה לטובת הענקת הנגישות לאנשי המקצוע הייתה יישום של פיגומים על המבנה. נוכח המסוכנות של השיטה עבור הפועלים והפגיעה בשגרה היומיומית של דריי הבית, מדובר כיום בשיטה שהיא פחות נפוצה. ולכן, איטום קירות חיצוניים בגובה נעשה כיום בשתי טכניקות נפוצות עיקריות - איטום בסנפלינג, ואיטום במנוף סל.

איטום בסנפלינג

עבודה של איטום בסנפלינג דורשת מקצועיות וניסיון אך כאשר מתבצעת על ידי איש מקצוע מנוסה מדובר בעבודה מאוד נוחה עבור הלקוח. מדובר בעבודה שהיא בטוחה במיוחד עבור אנשי המקצוע שעובדים לפי תקני בטיחות, שאינה דורשת שימוש בפיגומים ואולי הכי חשוב - שיטה שמאפשרת גישה נקודתית ומדויקת ממש לכל מקום בקירות המבנה. מנגד מדובר בעבודה שהיא מעט איטית ולכן לא תתאים ליישום של איטום על קיר גדול ורחב.

איטום במנוף סל

מנוף סל הוא מנוף חזק ויציב שניתן למקם מתחת לבניין, באמצעותו יכול מפעילו להרים את איש המקצוע ששוהה בו לטובת ביצוע העבודה. באופן כזה, מפעיל המנוף יוכל להעביר בצורה מהירה וקלה את איש המקצוע בין אזורי הקיר הבעייתי השונים עד להשלמה העבודה. מדובר בעבודה שהיא אידיאלית כאשר עומד שטח עבודה גדול על הפרק, כיוון שהוא מאפשר שינוע מהיר של העובדים ובכך, ביצוע של העבודה באופן שהוא מהיר וייסודי.

איך בוחרים קבלן איטום?

עבודת איטום של קירות חיצוניים היא יקרה וצפויה ללוות אתכם לפחות בכמה שנים הקרובות ולכן, בבחירת קבלן האיטום חשוב שלא להתפשר. באינטרנט תוכלו למצוא בקלות מגוון קבלני איטום שעוסקים באיטום קירות חיצוניים, או שירותי איטום נוספים כגון איטום גגות, בטווח מחירים משתנה ולכן אפשרויות הן לא עניין שחסר. עם זאת, מציאה של איש המקצוע האיכותי מבין כולם היא עניין מעט מורכב. כשאתם מתלבטים בין קבלני האיטום השונים, וודאו כי הקבלן שבו אתם בוחרים מחזיק בהכשרה המתאימה ובתעודת הסמכה. תעודת אוטם היא הכרחית לבחירת קבלן האיטום כי מדובר באסמכתא שמדובר באדם מנוסה עם ידע בתחום.

חשוב לא פחות - אחריות. קבלני איטום רבים מעניקים ללקוח תעודת אחריות על העבודה. התעודה לא רק מעידה על כך שהעבודה צפויה לתת מענה לבעיה לפרק זמן הקרוב, אלא גם שאיש המקצוע הוא האחראי הבלעדי לטיפול בבעיות במידה ויעלו בפרק הזמן שבו האחריות חלה. במילים אחרות, חשוב לוודא שאתם מקבלים תעודת אחריות מקבלן האיטום ובה מספר התעודה, פרטי המקרה וכמובן פרטי הקשר של איש המקצוע.

מי משלם על עבודת האיטום בבניין?

במידה ואתם גרים בבית משותף והקירות בדירה הפרטים שלכם מעלים סימני רטיבות שנובעים מכשל באיטום, האחריות לביצוע עבודת האיטום והתשלום חלה על הבניין במלואו ולא על עצמכם בלבד. הדבר מפורט בסעיף 52 בחוק למקרקעין ולכן, חשוב שתדעו את זכויותיכם בנושא.

כמה עולה איטום קירות חיצוניים?

האמת היא שאין תשובה נכונה אחת לשאלה הזאת, כיוון שהמחיר של העבודה מושפע מפרמטרים רבים בהם מצבו של הקיר, חומרי האיטום שנדרשים לעבודה, מורכבות העבודה, סוג החיפוי הקיים, הנגישות ועוד. שיטת תמחור נפוצה במיוחד היא תמחור לפי מ"ר. עבודת איטום של קיר חיצוני עומדת על 100-350 ש"ח למ"ר ויכולה עוד לעלות בהתאם למורכבות ובשילוב של עבודה בגובה. עם זאת, ישנם קבלנים שמעדיפים לתמחר את העבודה לא לפי מ"ר אלא בהתאם לפרמטרים השונים המשפיעים על הקושי של העבודה. השוו הצעות מחיר בין אנשי המקצוע השונים ווודאו שאתם זוכים להצעת עבודה שהיא הגונה ומתאימה עבורכם. עם זאת, חשוב שלא לבחור באיש המקצוע הזול ביותר - עבודת האיטום צפויה ללוות אתכם כמה שנים טובות ובבחירת איש מקצוע בינוני, הבעיה צפויה עוד לחזור.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…