בניגוד למדינות אירופה וחלק ממדינות ארצות הברית, ישראל אינה נחשבת למדינה קרה. ועדיין, יש בה בממוצע כשלושה חודשים של גשם שיכולים לעשות נזק לא קטן לבניינים, במקרה שבו הם אינם מתוחזקים היטב. לפיכך, חשוב מאוד לבדוק את תקינות המבנים ולבצע תחזוקה על מנת לראות אם קיימת בעיית איטום. אחרת, הבניין עלול לסבול מרטיבות ודליפות לאחר סופה או אפילו גשם קל. כאשר קיימת בעיה באיטום, חשוב לקרוא לחברה מקצועית המציעה שירותי איטום בסנפלינג. כי כאשר מבצעים איטום בצורה הנכונה, עוברים את החורף במבנה בשלום.  

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

איטום קירות בסנפלינג – מה זה אומר?

איטום קירות חיצוניים בסנפלינג משמעו שעובדים מקצועיים עוברים בין הקירות כדי לבצע איטום בעזרת ציוד סנפלינג. ציוד הסנפלינג מאפשר להם לנוע בקלות ובמהירות מקיר לקיר על מנת לטפל בכל תקלה ולמרוח את החומר המתאים. היתרון בסנפלינג הוא בכך שלא צריך להתקין פיגומים במיוחד בשביל זה, וניתן לבצע את העבודה בקלות ותוך זמן קצר. איטום רטיבות בקירות חוץ בעזרת סנפלינג כולל כמה שלבים עיקריים:

מאבחנים את הנזילה במבנה – אם המבנה סובל מנזילה, מאבחנים את המיקום שלה כדי לדעת כיצד לטפל בה. לאחר מכן מקלפים את הקיר באזור במטרה להכין אותו לקראת האיטום. מנקים את הקיר – בשלב זה מכינים את הקיר לקראת האיטום על ידי ניקוי, שטיפה יסודית במים. נותנים לקיר להתייבש לפני שפונים לבצע את האיטום.עוברים לאיטום – לאחר שבוצעו כל ההכנות הדרושות לקראת האיטום, עוברים לאיטום עצמו. איטום בסנפלינג מתבצע בכמה שלבים, והוא כולל הכנת כל ציוד הסנפלינג הדרוש, תיקון הסדקים בקירות תוך שימוש בחומר מיוחד שנועד לכך, תיקון קיר שבור בעזרת מלט, וכן ביצוע האיטום ומריחת החומר עליו.סוגים שונים של איטום – קיימים סוגי איטום שונים של איטום הנעשים בהתאם לצורך. כשיש צורך לאטום סדקים, מזריקים חומר מיוחד. כאשר צריך לחבר חלקי טיח שנשרו מתיזים שפריץ ומורחים פריימר. לעתים יש צורך לבצע תיקון הקיר בעזר אבן ולאחר מכן למרוח שכבת הגנה נוספת.

איך נבחר את החברה שתעשה לנו איטום בסנפלינג

קיימות חברות שונות המציעות שירותי איטום גגות קלים ואיסכורית , איטום גגות בטון, איטום רטיבות בקירות חוץ וכדומה, אך לא כולן מסוגלות לבצע ביעילות איטום בסנפלינג. הרעיון הוא לבחור את מי שתעשה את עבודתה על הצד הטוב ביותר. כשבוחרים חברה כזו, חשוב לבדוק כמה דברים. ראשית, כדאי לוודא שלחברה יש את כל הניסיון הדרוש על מנת לאבחן את הבעיה ולהתאים את סוג האיטום. חברה כזו דואגת לבחון את הציוד שלה ומשתמשת בחומרים איכותיים ובדוקים. מכיוון שמדובר בעבודה שאינה נטולת סיכונים, כדאי לבדוק אם החברה מספקת את הביטוח הדרוש לעובדים וכי יש לה אישור עבודה בגובה. נוסף על כך, כדאי לבדוק את עניין המחיר. מומלץ להתעניין במחירים הממוצעים בשוק ולאחר מכן לבקש מהחברה הצעת מחיר טובה והוגנת בתמורה לשירותיה.

ויש גם איטום קירות פנימיים

לצד איטום קירות חוץ, לפעמים קיימים מצבים שבהם יש צורך לבצע איטום קירות פנימיים. איטום מסוג זה נקרא איטום קירות שלילי קריסטלי . את האיטום הזה מבצעים רק כשאין ברירה ואין דרך אחרת לגשת אל הקירות החיצוניים כדי לתקן את הנזילה. בניגוד לתיקון קירות חיצוניים שבמסגרתו מתקנים את הנזילה ומתגברים עליה, המטרה של איטום שלילי היא לעצור את הנזילה בקיר הפנימי. זה יכול להיות קיר של מחסן, ממ"ד או כל חדר פנימי אחר שאינו פונה כלפי חוץ. איטום שלילי נועד למנוע מהרטיבות להתפשט ולגרום לנזקים שונים. במהלך האיטום השלילי חושפים את הבטון ומנקים אותו בדרך היסודית ביותר שאפשר. לאחר מכן, מורחים חומר ומניחים לקיר הפנימי להתייבש לתקופה של כשבוע. כעבור שבוע חוזרים ומורחים שכבה של חומר צמנטי. חומרי איטום איכותיים מלווים את כל תהליך האיטום ובאמצעותם ניתן לבצע עבודה טובה ואיכותית.

הכול על ייבוש תת רצפתי

דרך נוספת להתגבר על בעיית הרטיבות היא באמצעות ייבוש תת רצפתי . לפעמים המים חודרים אל מתחת לרצפה, ואתם כלל לא יודעים זאת. עד אשר אתם מבחינים בסימנים המעוררים חשד. אלה יכולים להיות מים שעולים מן הרצפה פשוטו כמשמעו. כאשר המים מצטברים מתחת לרצפה ואין להם מקום, הם עולים כלפי מעלה. סימן נוסף לרטיבות תת רצפתית יכול להיות אבקה לבנה שהצטברה על גבי הרובה. כך או כך, ברגע שמבחינים בבעיה, חשוב לקרוא לאנשי מקצוע כדי שיאבחנו את הבעיה ולאחר מכן יבצעו ייבוש תת רצפתי.

ייבוש תת רצפתי מרצועי מתבצע בכמה שלבים עיקריים:

דגימת לחות – השלב הראשון הוא איתור האזורים של הרטיבות וביצוע בדיקות מעבדה. בדיקת המעבדה קובעת את אחוזי הלחות הקיימים מתחת לרצפה. על מנת לבצע אותה לוקחים דגימות של חול או סומסום ושולחים אותן למעבדה. לאחר שמתקבלות התוצאות, ניתן לקבוע את הטיפול הנכון עבור הייבוש. מתאימים את תוכנית הייבוש – לאחר שנאספו הדגימות מן השטח, ניתן לקבוע את התוכנית המתאימה ביותר לצורך ייבוש הרצפה, תוך קביעת שימוש בציוד המתאים כולל ייבוש באמצעות מכונה וכן ציוד נוסף. הטיפול נקבע גם תוך התייחסות לתקן הישראלי המותיר 6 אחוזי לחות בלבד במצע של חול ו-3 אחוזי לחות כאשר מדובר במצע סומסום. בוחנים את התוצאות ומסיימים – לאחר ביצוע ייבוש תת רצפתי לוקחים דגימה בשנית על מנת לראות אם אחוזי הלחות ירדו. אם הכול תקין, מסיימים את העבודה.

ראינו שמים החודרים מתחת לרצפה עלולים להוות מטרד לא פשוט. ברגע שאתם מבחינים בסימני הלחות, חשוב לא להתעלם מהם, אלא לקרוא לאנשי מקצוע אשר יודעים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. ככל שתקדימו לקרוא לאנשי המקצוע, כן הטיפול בבעיית הרטיבות יהיה קל יותר ותוכלו לחזור לשגרה במהירות האפשרית.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…