שינוי בקריירה הוא מאורע מסעיר, שתוצאותיו תלויות בשלל גורמים שונים. אם אתם רוצים לבצע הסבה מקצועית, עליכם קודם לכן לחשוב היטב על המטרות שלכם, על הדברים שמניעים אתכם ועל הניסיון שצברתם עד כה.

קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

 

הפופולריות של הסבה להייטק עולה כל הזמן, אך האם זה מתאים לכם? מה לגבי שינויים אחרים? אולי בכלל אתם צריכים להתעקש, ולהחליט שתנסו להצליח בעבודה הנוכחית, ולא משנה מה.

כדי לקבל את ההחלטה, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

האם אתם מסופקים מתפקידכם הנוכחי?

כדי להחליט על הצעדים הבאים שלכם, אתם צריכים קודם להבין מה אתם מחפשים. לשם כך, תבחנו את רמות הסיפוק שלכם בתפקיד בו אתם עוסקים כרגע.

האם אתם מרגישים שאתם מבצעים עבודה חשובה ומשמעותית? האם היא תואמת לערכים שלכם? אם אתם לא מסופקים, בהחלט מומלץ למצוא עבודה שתגביר את שביעות הרצון שלכם, תעלה לכם את המוטיבציה ותגרום לכם להציג ביצועים משופרים.

האם אתם בדרך לעמוד ביעדים המקצועיים שלכם?

אפילו אם העבודה שלכם מספקת, זה לא תמיד מספיק, בעיקר אם אתם מרגישים שהיא לא עוזרת לכם להשיג מטרות שקבעתם לעצמכם.

חשוב לעצור רגע, כדי להעריך מה השגתם ומה אתם עוד שואפים להשיג. זהו שיקול חשוב, לא רק בהבנה האם אתם צריכים לבצע שינוי, אלא גם לאחר מכן. אם תחליטו לבצע הסבה, תוכלו להשתמש ברשימת היעדים שלכם כדי לשקול הצעות. תחפשו עבודה שתעזור לכם לעמוד ביעדים.

האם תפקידכם תורם להתפתחות האישית שלכם?

מעבר ליעדים מקצועיים, קריירה טובה מסייעת גם להתפתח ולצמוח באופן אישי. אם אתם מרגישים שהתפקיד הנוכחי לא מעודד אתכם ללמוד, לשדרג ולעדכן את היכולות שלכם, אולי תעשייה אחרת תתאים לכם יותר.

מהם הכישורים והמיומנויות שלכם?

בין אם אתה מחפשים קריירה חדשה לגמרי, או תפקיד שונה בתעשייה בה אתם נמצאים כיום, נקודת פתיחה טובה היא היכולת להבין היכן התשוקה והמומחיות שלכם מצטלבות.

תחקרו את שני האלמנטים הללו, וכך תצליחו לגלות איזו משרה יכולה מצד אחד לרגש אתכם, ומצד שני לאפשר לכם להשתמש במיומנויות וביעד הטכני שכבר צברתם.

אחרי שיש לכם תשובות לשאלות הללו, כדאי לפעול על פי הטיפים הבאים:

תיקחו את הזמן

לאחר שאתם שוקלים את המטרות שלכם, מנתחים את עמדתכם הנוכחית ומתחשבים בתחומי העניין ובכישרונות שיש לכם, זה הזמן להתאזר בסבלנות ולהתחיל לחפש את מהלך הקריירה המתאים לכם.

מכיוון שאתם מועסקים, יש לכם הזדמנות לשקול משרות חדשות ללא לחץ להגיש מועמדות בעתיד הקרוב. אתם יכולים לסקור מספר אפשרויות ולחשוב על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. זה יכול לעזור לכם לקבוע אילו חברות ותפקידים מתאימים לכם, כדי שתוכלו לנקוט בצעדים הבאים בצורה בטוחה ובראש שקט.

תהיו כנים עם עצמכם

כאשר בוחנים אפשרויות קריירה עתידיות, חשוב להיות כנים עם עצמך לגבי הערכים והעדיפויות שלכם. עצות או טיפים של עמיתים וחברים יכולים להיות להועיל לכם, אבל בראש ובראשונה אתם צריכים לשקול את ההעדפות האישיות שלכם ולהתבסס על הדברים שגורמים לכם להרגיש מאושרים ומסופקים.

לדוגמה, אם אתם מקבלים הצעה למשרה בה תרוויחו יותר כסף, אך העבודה דורשת התחייבות לשעות עבודה ארוכות, חשוב שתשקלו האם העלאת השכר שווה את הזמן והאנרגיה הנוספים שתצטרכו להשקיע, על חשבון חייכם האישיים.

תחפשו הכשרות מתאימות

הכשרות או הסמכות הקשורות לתפקידים שמעניינים אתכם, יכולות לעזור לכם לפתח את כישוריכם ולשפר את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודות שונות.

בין אם אתם מעוניינים במעבר קריירה רוחבי, בתפקיד בתחום חדש או בקידום בסביבת העבודה הנוכחית שלכם, אתם עשויים להפיק תועלת מרכישת מיומנויות נוספות. לדוגמה, יש משרות בהייטק אליהן ניתן להתקבל בלי ניסיון, אך בהחלט יהיה לכם יותר סיכוי אם תגיעו עם ידע מסוים.

תגדירו יעדים

זה עשוי להרגיש מאתגר להגדיר יעדים מקצועיים עבור תפקיד חדש, בטח אם הוא בתעשייה חדשה לגמרי. עם זאת, הכנת תוכנית מוקפדת ומעקב תדיר, יאפשר לכם להישאר מחויבים ליעדים שלכם.

זה יכול לסייע לכם להתמקד בהגעה לאבני דרך מקצועיות חשובות, ולספק לכם תמונה מלאה בנוגע להתקדמות ולהישגים שלכם לאורך תהליך המעבר.

מקווים שעזרנו, שיהיה לכם בהצלחה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…