מטרתו של המוסד לביטוח לאומי הוא להוות כמנגנון ממשלתי מוסדי שיעדיו הם להוות מטריית מגן עבור אזרחי ישראל, וזאת בהיבט הכלכלי. הביטוח הלאומי מנוכה או משכרו של העובד, או אם מדובר בעצמאי, הרי שמומלץ יהיה שיפריש סכום מדי חודש וזאת כדי לשקף את הכנסותיו, וזאת אם חלילה תיפגע כשירותו ביום מן הימים. אפשרויות ההגנה אותן מספר המוסד לביטוח לאומי הן רבות ומשתנות החל מפיטורין או תאונות עבודה, דרך אסונות טרגיים כגון פטירה של מפרנס, נכויות, חופשות לידה, פעולות איבה, קצבאות ילדים ועוד.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מתי מוטב להיעזר באיש מקצוע?

למרבה הצער, המציאות מלמדת כי על אף יעדיו החשובים של המוסד לביטוח לאומי, הרי שאנשים אשר פועלים באופן עצמאי מולו, אינם בהכרח מצליחים למצות את מלוא זכויותיהם, ופוגשים באי אלו תקנות ותחיקות אשר מפחיתות את חומרת מצבם. האם זה בהכרח נכון? ייתכן מאוד, אך איש מקצוע משפטי כגון עורך דין לתביעות ביטוח לאומי יוכל לבחון את הנושא באופן מעמיק, ולהיערך מראש עם הפניה אל המוסד לביטוח לאומי תוך שהוא מצר את צעדיו של המוסד למניעת קבלת מלוא הפיצויים, הקצבאות וכיוצא בכך. לא אחת, אלו הפונים למיצוי זכויותיהם באופן עצמאי, מגלים כי הם ניצבים בפני תהליך מסורבל למדי. לעתים הדבר נובע מטבע הדברים, לאור שורת התקנות השונות והסבוכות.

ייצוג בוועדות

נדגים זאת על נכות או תאונת עבודה, אז נדרש האדם התובע את המוסד לביטוח לאומי להתייצבות אל מול וועדה רפואית. במקרים שכאלו, הרי שייצוג על-ידי עורך דין והכנה מקדימה, יכולה לסייע רבות בהוכחת הנזק שנגרם או אי-הכשירות, ומשם למצות את הזכויות באופן מקסימלי. די בפרט אחד קטן שלא יוזכר בוועדה, כדי שהדבר יוביל להחלטה שונה מזו שלה מצפה האדם אשר תובע את המוסד לביטוח לאומי. יש לציין כי לרוב וועדות רפואיות יידרשו לצורך קבלת קצבת נכות, קצבת נכות עבור תאונת עבודה, קצבה עבור נפגעי פעולות איבה וכיוצא בכך. עוד יש לציין כי פגיעה נפשית להבדיל מפיזית, מצריכה אסטרטגיה משפטית מעמיקה יותר ושורה של מסמכים אשר יאפשרו להוכיח את מצבו הקיים של התובע מעבר לכל צל של ספק.

האם נכון לערער על החלטה עם עורך דין?

לעתים קרובות יכולה הוועדה הרפואית לקבל החלטה שתיתפס על-ידי התובע או התובעת כשגויה. במקרים שכאלו, הרי שניתן בהחלט להגיש טופס ערר ובו לכלול את כל הנימוקים והסימוכין לבקשתו של התובע. במקרים שכאלו, הרי שמומלץ מאוד לערוך את המסמכים יחד עם עורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי, ואשר יוכל לסייע הן על בסיס הכרתו עם התחום והן על בסיס ניסיונו אל מול הוועדות הרפואיות.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…