כלים
קרדיט Canva
קרדיט Canva

 

תחום דיני המקרקעין הוא ללא ספק תחום רחב ומסועף מאוד. הוא כולל בתוכו לא מעט עניינים כאשר אחד המכנים המשותפים לכלל העניינים הללו הוא היתרון הגדול ולא פעם גם ההכרח בליווי של עורך דין לענייני מקרקעין. אם אתם תוהים מתי יש צורך בעורך דין מעין זה ולמה כל כך חשוב לבחור בצורה הטובה ביותר את עורך הדין המדובר כאשר יש לכם צורך בו, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

דיני מקרקעין - מה זה אומר?

החוק העיקרי אשר מסדיר את דיני המקרקעין על אף שהוא לא היחיד הוא חוק המקרקעין התשכ"ט 1969. החוק מגדיר מקרקעין כך: קרקע, כל הבנוי והנטוע עליה ועל דבר המחובר אליה, חיבור של קבע או חיבור זמני. מהגדרה ניתן להבין כי כל עסקה במקרקעין מהווה סוג של עסקה שכוללת בתוכה העברת זכויות קנייניות בקרקע או בכל דבר שמחובר אליה לרבות דירה. מעבר לכך, דיני מקרקעין מסדירים גם צורות ייחודיות של בעלות משותפת במקרקעין. עוד תחום הוא דיני המקרקעין הנוגעים להתחדשות עירונית. חשוב מאוד להבין כי עסקאות מקרקעין הן דבר נפוץ מאוד בקרב הציבור הרחב, אך למרות זאת, מדובר על עסקאות מורכבות ומסובכות. המורכבות של העסקאות הללו והדינים אשר מסדירים אותן מתפרסים על פני תקנות וחוקים שונים ועל כן הדבר דורש מיומנות רבה בטיפול בהן. הידע המקצועי של עו"ד מכירת דירה לדוגמא, יכול לסייע לאדם למכור את דירת המגורים שלו בסכום טוב, להתנהל נכון ותקין מבחינת מיסוי על העסקה, להתנהל נכון מול רוכשי הדירה בכל הנוגע לחוזה הנחתם עימם ועוד.

ומה לגבי רכישת דירה?

גם בתהליך קניית דירה, יש צורך בליווי של עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה בתחום. עורך דין לקניית דירה הוא עורך דין שיכול לסייע לכם הן ברכישת דירה מקבלן והן ברכישת דירה יד שניה, לרכוש את הדירה במחיר המתאים, לשמור על הזכויות שלכם בכל הנוגע לחוזה הנחתם בינכם לבין הקבלן או בינכם לבין מוכרי הדירה, לבדוק כי הכל תקין מבחינת הדירה מבחינת בעלות על הדירה, שיעבוד ועוד, לנהל לכם את ענייני המיסוי הנוגעים לתהליך זה על מנת שתשלמו מינימום מס ועוד. מדובר על איש מקצוע קריטי בכל עסקת מקרקעין לרבות עסקאות מכירה ורכישה של דירה הן לצרכי מגורים והן לצרכי השקעה. לכן, לא רק שחשוב מאוד שעורך דין מקרקעין ילווה את העסקאות הללו, אלא גם חשוב לבחור את הטוב ביותר בתחום ולא להתפשר.