יש תחומים שבהם אפשר להצליח בלי תרגול, אבל יש גם כאלה אשר מחייבים תרגול, והבחינה הפסיכומטרית היא אחת מביניהן. אם אתם ממש רוצים להצליח בבחינה הפסיכומטרית, ולהרוויח ציון גבוה, עליכם לתרגל ולא מעט. בין אם אתם לומדים בקורס הכי יוקרתי שיש עם הכיתה הקטנה ביותר והמרצים המעולים בשוק ובין אם לא, אם לא תתרגלו כמו שצריך לא תוכלו להרוויח את הציון הגבוה בשביל שתוכלו להתקבל אל המקצוע אשר מתאים לכם.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

כיתה טובה ומרצים טובים הם רק עשרים אחוז מהציון הסופי, ואילו שמונים אחוזים הם הרבה הרבה תרגול. המפתח להצלחה במבחן הפסיכומטרי הוא תרגול מסיבי, ולא קיימת שום דרך אחרת אל ההצלחה, רק תרגול של עוד תרגילים, אשר מותאמים בדיוק למבחן הפסיכומטרי שאתם צריכים לעבור, רק בעזרת לימוד בשיטה הישנה, תוך כדי למידה הטעויות תגרום לכם להצלחה במבחן האמיתי.

ביצוע תרגילים

התרגול המדובר מתבצע כמו בעבר, בעזרת ספרים עם שאלונים מובנים מבחינות פסיכומטרי קודמות ומטרות מעודכנות. התרגול מתבצע בכיתות בעזרת שיעורים מיוחדים, ואפשר לתרגל תרגול בכל פרק בבחינה הפסיכומטרית, לדוגמא, פרק על חשיבה כמותית, ושפות כמו אנגלית ועברית. אפשר גם לתרגל תירגול פסיכומטרי, על ידי סימולציות שונות ומיוחדות בעזרת מכשירי הפלאפון האישיים שלכם. התרגול הזה זמין כל הזמן ואפילו לדוגמא, כשאתם מחכים בתחנה לאוטובוס שלכם. הבחינה הפסיכומטרית כמובן מתחלקת לפי פרקים שונים. חשיבה כמותית בנושא הזה מתחילים מהאפס, גם לתלמידים שבכלל אין להם ידע, וככה התרגול בחשיבה כמותית יתבסס על הנושאים הללו, אלגברה, בעצם תרגול של משוואות, נעלמים, שורשים וכדומה. גאומטריה כמובן שכוללת בין היתר משולשים, מרובעים, עיגולים, ועוד צורות דומות. תרגול של שאלות מילוליות הסקה מתרשים, אפשר ללמוד את השיטות השונות להסקה מתרשים. חשיבה מילולית אנלוגיות בנוסף לשיטות הקשר, וכן אפשר לתרגל שיטות מרובות בכדי להגיע לפתרון האנלוגיות. בנוגע להשלמת משפטים, אפשר ללמוד הרבה שיטות להשלמת משפטים בדרך קלה מאוד.

תרגול שלל נושאים הקשורים לבחינה

כאשר מדובר בלמידת מילים בעברית ובאנגלית לדוגמא, ניתן לומר באופן חד משמעי שמדובר באחד המאפיינים הידועים של המבחן, צריך לדעת הרבה מאוד מילים בעל פה. שינון של מילים הוא כמובן תהליך ממושך אשר ידרוש ממכם השקעה של זמן. אך כמה שתתחילו ללמוד קודם את המילים, יהיה לכם יותר זמן בשביל לחזור עליהן וגם תוכלו לפנות זמן קריטי בהמשך לתרגול נושאים אחרים אשר קשורים לבחינה. למשל קריאה של ספר בשפה האנגלית, פרק האנגלית בבחינה יבחן את הרמה של האנגלית שלכם בשני קטגוריות, הכרת אוצר מילים, היכולת של הקריאה שלכם בשפה והבנה של טקסטים. במהלך הלמידה למבחן מאוד מומלץ להתרגל ולתרגל קריאה של טקסטים שונים בשפה האנגלית. אם תתחילו לקרוא ספר לפני שמתחיל המבחן, אתם תשפרו את היכולת של התמודדות שלכם עם קטעי הקריאה ברמה מאוד גבוהה במבחן.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…