כאשר מדובר על למידה משולבת או בשמה האחר למידה היברידית, ניתן לומר שהיא כוללת בתוכה למידה מקוונת ובנוסף למידה של פנים מול פנים בכיתה. צורת הלמידה הזאת מקדמת את העצמאות של הלומדים ומזמנת בהתאמה אישית לכל תלמיד בהיבטי מקום, זמן, אופן וגם נתיב הלמידה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

ניתן לומר שלמידה מהסוג הזה מאפשרת למורה שלכם ליצור קשר אישי ומקצועי עם כל אחד מן התלמידים, תעזור בנושא חינוך למצוינות , לתכנן חומרים של למידה מגוונים ושונים בהתאם כמובן למאפיינים הייחודיים שלהם, ולספק משוב איכותי, מקצועי ומיידי. למידה מקוונת, שהיא המרכיב העיקרי של הלמידה ההיברידית, אפשרית לביצוע בבית הספר או במסגרת אחרת בסגנון למידה מרחוק. מורה אשר מנהל למידה מרחוק יכול לבחור שיעורים שבהם כלל התלמידים פעילים בה באותו זמן כמו מפגשים סינכרוניים, ובנוסף להוסיף שיעורים אל המרחב הדיגיטלי הכיתתי שאליו כל תלמיד יכול להיכנס בפשטות בזמן אשר מתאים לו וללמוד בקצב האישי, זאת אומרת שיעורים א-סינכרוניים. כאמור הדרך האפקטיבית ביותר היא כמובן לשלב בין הסוגים של הלמידה השונים, מה שנקרא Blended Learning.

הפרדיגמה הפדגוגית

ניתן לומר שהלמידה ההיברידית מתבססת על שלוש הנחות יסוד. דבר ראשון למידה עצמאית היא בכלל מטרה בפני עצמה, יש צורך ללמד את הילדים ללמוד בעצמם. דבר שני, למידה יכולה ואפילו אמורה להתרחש בכל מקום. למידה לא צריכה להיות תלוייה במסגרת של בין קירות לדלת לשולחן למורה. בשביל להגיע אל הלמידה מיטבית, צריך לבחור בשביל כל יחידת לימוד את המקום ואת האמצעים אשר מתאימים לה. לכאורה הכל ברור והכל מוסכם, אך למעשה רוב הלמידה בבתי הספר נעשית בתוך שטח הכיתה בלבד, במבנה מסוים של מורה מול התלמידים, וכל התלמידים עושים את אותם הגברים בו זמנית.

בניית יחידת הלימוד

לגבי השאלה הרווחת בקרב המורים והשואלים, איך בונים בכלל את יחידות הלימוד ככה שבכל אזור של הלמידה גם אם מדובר על הוראה היברידית וגם אם לא, היא תבוא לידי ביטוי בצורה שתנצל את היתרונות היחסיים שלה? ובכן התשובה היא בשלבים. ואלו הם השלבים. בשביל לבנות אתם צריכים קודם כל לפרק, לבנות סוג של שלד, ובתוכו להרכיב את החלקים השונים, ואז לעשות סדר ולמחוק ולזרוק את כל מה שמיותר, ורק לאחר כך לעשות את השיפוצים האחרונים. יחידת לימוד צריכה להיות מורכבת ממידע ומיומנויות למידה ותוכן שאתם דורשים ללמד דרכה. בבתי הספר בשונה מאוד מהאקדמיה, היחידה מורכבת בנוסף מערכים ומהעבודה החברתית ובנוסף ממתן מענה רגשי. את כל זה אתם משיגים תוך כדי שימוש באמצעים השונים, כמו, טקסטים חזותיים וכתובים, הפעלה, הוראה היברידית, למידה עצמאית והוראה ישירה ועוד. כל אלה הן האבנים הבסיסיות של של הלמידה. תכתבו אותן לעצמכם בטבלה, בפתקים, או אפילו בתרשים איך שנוח לכם.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולמות האירועים והגנים הטובים ביותר בחיפה וסביבתה

כאשר מדובר בחגיגת הרגעים החשובים ביותר בחיים, למקום יש תפקיד מכריע ביצירת חוויה בלתי…
קרדיט תמונה FREEPIK

פתרונות חדשניים לאוורור ונידוף עשן

בעודנו עוברים תקופה מהפכנית המאופיינת בהתקדמות חסרת תקדים בפתרונות אוורור ונידוף עשן,…
קרדיט תמונה FREEPIK

אילו סוגי בריכות כדאי להכיר לפני שמקימים בריכה ביתית?

תחילת תהליך הקמת בריכה ובחירת בריכה ביתית היא מאמץ מרגש, אך הוא מגיע עם חלק גדול של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת אוהלים לאירועים השונים

בעת תכנון אירוע חיצוני, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא בחירת המקום הנכון שיתאים לא…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כסאות לפינת אוכל

פינת האוכל היא לב הבית. אנחנו יושבים בה כאשר אנחנו מארחים, מתארחים, בזמן איכות משפחתי או…
קרדיט תמונה FREEPIK

פילאטיס מכשירים בירושלים - Inspire Studio

התחילי את מסע הכושר שלך עם שיעורי פילאטיס מכשירים ב Inspire studio בירושלים