אם תבדקו את "הסודות" של חברות מצליחות בוודאי תגלו ששניים מהעקרונות הבסיסיים הם ערך המצוינות והשקעה בשדרת הניהול של החברה. כמובן שלא מדובר בשני עקרונות נבדלים אלא כאלו המשתלבים זה בזה, ומוצאים את ביטויים שוב ושוב במהלך הפעילות השוטפת. אכן, פיתוח של מנהלי החברה משליך כלפי מטה על כל העובדים ועל הטמעת ערכים של מצוינות בארגון, ומאידך – הטמעת ערכים של מצוינות בקרב המנהלים תורמת לפיתוחם האישי והמקצועי. את המענה ליעדים אלו מעניקות סדנאות מגוונות לפיתוח מנהלים המוצעות כיום בשוק.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מה מפתחים אצל מנהלים?

אין ספק כי ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר שעומד לרשות ארגונים, וברור שלשדרת הניהול בחברה ישנה השפעה מכרעת על התקדמותם והצלחתם. מנהלים בכלל הדרגים תורמים רבות לסוגיות כמו פריון בעבודה, יחסי האנוש, זרימה חלקה של ההתנהלות השוטפת, חשיבה מקורית, עמידה בלוחות הזמנים, פתרונות יצירתיים וכדומה. ואולם, כישורי הניהול אינם תמיד מולדים ויש ללמוד, לשפר ולשייף אותם, לא רק תוך כדי העבודה השוטפת והניסיון, אלא גם דרך אנשים שיכולים להעניק את הכלים. זה בדיוק מה שקורה בסדנאות פיתוח מנהלים, שבהן עובדים בין היתר על הובלה ומתן דוגמא אישית, אינטליגנציה רגשית, האצלת סמכויות, תכנון והפקת לקחים, ניהול זמן עצמי, מתן מוטיבציה והעצמת עובדים, ועוד.

סדנאות פיתוח יוצאות דופן

כיום השוק מציע קשת רחבה של סדנאות פיתוח למנהלים, המותאמות ספציפית ליעדים, לאופי הארגון ולהרכב המשתתפים. דוגמא בולטת ומיוחדת לכך מהוות הסדנאות של "הטייסת", ארגון הפועל בהשראת חיל האוויר הישראלי ומנוהל על ידי טייסים בכירים במילואים, ביחד עם יועצים ארגוניים מהמובילים במשק. הבסיס לסדנאות אלו הינו ערך המצוינת המוביל את חיל האוויר להישגים מרשימים, כמו גם מתודולוגיית הלימוד הקפדנית של החייל.

בטייסת מועברות סדנאות חווייתיות ויוצאות דופן, המשלבות טיסה על סימולטורים מתקדמים של מטוס הקרב F16. מדובר בסימולטורים שנבנו על ידי היצרנית של המטוס, כך שיעניקו את החוויה הקרוב ביותר לטיסה אמיתית ומוחשית. במהלך הסדנא המנהלים משתתפים בתדרוכים מקדימים, מתכננים את המשימות, מבצעים אותן ביחידים ובצוותים, מתחלפים בתפקידי ההובלה, מתמודדים עם אתגרים ושינויים מפתיעים, ונוטלים חלק בתחקירי הפקת לקחים שמבוצעים אחרי המשימות, תוך קבלת כלים להטמעת החומר הנלמד והלקחים בתוך הארגון עצמו. סדנת פיתוח מנהלים של הטייסת יכולה לעסוק בין היתר בהובלה, תכנון, עבודת צוות, תרבות התחקיר, ביצוע ועוד, והיא ניתנת להתאמה לכל חברה וארגון.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…