מחיקת קבצים תגן על הנתונים שלך מפני גישה של אנשים לא מורשים.

אם אתה מחפש דרך בטוחה לשמור על הנתונים שלך מעיניים סקרניות, מחיקת הקבצים שלך אינה התשובה. למרות שזה עשוי להיראות כאילו היפטרות ממידע רגיש תהפוך אותו ללא נגיש לכל מי שאין לו את ההרשאה המתאימה, זה לא בהכרח המקרה. במקרים רבים, ניתן לשחזר קבצים שנמחקו באמצעות תוכנה מיוחדת. משמעות הדבר היא שמישהו שנחוש לגשת לנתונים שלך יכול עדיין להיות מסוגל לעשות זאת, גם אם מחקת את הקבצים. הדרך הטובה ביותר להגן על הנתונים שלך היא להצפין אותם באמצעות סיסמה חזקה. זה יהפוך אותו לבלתי נגיש לכל מי שאין לו את המפתח, וגם אם הקבצים שלך ישוחזרו, הם יהיו בלתי ניתנים לשימוש ללא הסיסמה. אז אם אתה רציני בשמירה על בטיחות הנתונים שלך, הצפנה היא הדרך ללכת.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

שינוי הסיסמאות שלך באופן קבוע ישמור על הנתונים שלך מפני האקרים.

למרות שחשוב לשנות את הסיסמאות שלך באופן קבוע כדי לשמור על הנתונים שלך מפני האקרים, בחירת אותה סיסמה ואז רק לשנות כמה תווים מסביב היא לא השיטה היעילה ביותר. למעשה, זה למעשה יכול להקל על האקרים לפרוץ לחשבונות שלך. כאשר אתה בוחר סיסמה חדשה, הקפד לבחור משהו ארוך ומורכב, עם שילוב של אותיות רישיות וקטנות, מספרים וסמלים. ואל תשכח לשנות את הסיסמאות שלך על בסיס קבוע! על ידי ביצוע העצות הפשוטות האלה, אתה יכול לעזור לשמור על הנתונים שלך בטוחים מפני גישה לא רצויה.

אם אין לך מה להסתיר, אינך צריך לדאוג לגבי אבטחת מידע.

אמנם זה נכון שאנשים שאין להם מה להסתיר נוטים פחות להיות מטרות לפרצות מידע, אבל כולם עדיין צריכים להיות מודאגים מאבטחת מידע. העובדה היא שהפרות נתונים יכולות להתרחש ללא אשמתו של הפרט. לדוגמה, חברה עשויה להפרוץ לשרתים שלה, וכתוצאה מכך, הנתונים האישיים של לקוחותיה עלולים להיחשף. בנוסף, גם אם לאדם אין מה להסתיר, עדיין ייתכן שיש לו מידע רגיש שאינו מעוניין שיפורסם, כגון רשומות רפואיות או מידע פיננסי. ככזה, כל אחד צריך לנקוט בצעדים כדי להגן על הנתונים שלו, ללא קשר אם יש לו מה להסתיר או לא. על ידי נקיטת אמצעי זהירות פשוטים, כגון שימוש בסיסמאות חזקות והצפנת קבצים אישיים, אנשים יכולים לעזור לשמור על הנתונים שלהם מפני עיניים סקרניות.

שימוש באותה סיסמה עבור כל החשבונות המקוונים שלך מקל על החיים - וזה לא כזה עניין גדול אם מישהו מקבל גישה אליה.

קל להבין מדוע השימוש באותה סיסמה עבור כל החשבונות המקוונים שלך נראה כמו רעיון טוב. אחרי הכל, מי יכול לזכור עשרות סיסמאות שונות? ואם מישהו אכן מצליח לשים יד על הסיסמה שלך, זה לא סוף העולם, נכון? שגוי. שימוש באותה סיסמה עבור מספר חשבונות מהווה סיכון אבטחה גדול. אם האקרים יצליחו להשיג את הסיסמה שלך, תהיה להם גישה לכל החשבונות שלך. זה עלול להוביל לנזק כספי, גניבת זהות ועוד שורה שלמה של בעיות. אז בפעם הבאה שאתה מתפתה להשתמש באותה סיסמה לכל דבר, תחשוב שוב. האבטחה המקוונת שלך שווה את הטרחה של לזכור כמה סיסמאות נוספות.

זה בסדר להשתמש ברשתות Wi-Fi ציבוריות לפעילויות אישיות כמו קניות או בנקאות, מכיוון שהן מאובטחות מספיק עבור פעילויות אלו.

אמנם זה בהחלט נוח להיות מסוגל לגשת לאינטרנט אלחוטי בחינם בזמן שאתה בחוץ, אבל חשוב לזכור שרשתות ציבוריות אינן מאובטחות כמעט כמו הרשת הביתית שלך. זה אומר שאם אתה משתמש ב-Wi-Fi ציבורי לפעילויות כמו קניות מקוונות או בנקאות, אתה עלול לסכן את המידע האישי שלך. אז מה אתה יכול לעשות כדי להגן על עצמך? ההימור הטוב ביותר הוא להשתמש ב-VPN, או ברשת פרטית וירטואלית. VPN מצפין את הנתונים שלך, מה שמקשה על כל אחד ליירט אותם ולהשתמש בהם. ישנם מספר VPNs שונים זמינים, אז הקדישו זמן לחקור את האפשרויות ולבחור את המתאימה לכם. עם VPN במקום, אתה יכול ליהנות מהנוחות של Wi-Fi ציבורי מבלי שתצטרך לדאוג לפרטיות שלך.

האקרים מעוניינים רק לגנוב מספרי כרטיסי אשראי ומידע רגיש אחר - הם לא יתעסקו במשהו כמו כתובת אימייל או שם משתמש.

אמנם זה נכון שהאקרים עשויים להיות מעוניינים בגניבת מידע רגיש כמו מספרי כרטיסי אשראי, אבל הם עשויים להיות מעוניינים גם בקבלת כתובות מייל ושמות משתמש. למעשה, כל מידע אישי שניתן להשתמש בו כדי לקבל גישה לחשבונות או כספים של אדם הוא בעל ערך עבור האקר. ככזה, חשוב להיות זהיר לגבי שיתוף כל מידע אישי באינטרנט. בנוסף, חשוב לשמור על עדכניות כל התוכנה ומערכות האבטחה כדי לסייע בסיכול מאמצי האקרים.

אינך צריך לדאוג לגבי אבטחת הטלפון או המחשב הנייד שלך, מכיוון שממילא אף אחד לא יכוון אליהם ספציפית.

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים בכל הנוגע לאבטחה מקוונת היא ההנחה שהמכשירים שלהם לא חשובים מכדי להיפרץ. אמנם זה נכון שמטרות בעלות פרופיל גבוה כמו סלבריטאים ופוליטיקאים נוטים יותר להיות ממוקדים ספציפית על ידי האקרים, אבל זה לא אומר שהטלפון או המחשב הנייד שלך בטוחים לחלוטין. למעשה, כל מה שצריך זה שמישהו ישים את ידו על המכשיר שלך לכמה דקות כדי להתקין תוכנות זדוניות או לגשת למידע רגיש. אגב, כיום כל אחד יכול להפיץ מסרוני טקסט לאלפי אנשים ברגע אחד , ועל ידי זה לזכות לתפוצה רחבה במעט מאמץ והשקעה. לצערנו, יש גם אנשים לא כשרים שמשתמשים בתוכנות אלו על מנת להפיץ 'פיתיון' של קישור כלשהו למילוי פרטיים אישיים מפוברקים, שאם אתה ממלא את הפרטים של החשבון שלך שם - תוכל להיפרד מכמה אלפי שקלים בקלות. מסיבה זו אין למסור את הפרטים האישים של החשבון שלך לשום גורם שאתה לא בטוח במאה אחוז שהוא מאובטח והגון.

התקנת תוכנת אנטי וירוס בכל המכשירים שלך היא מוגזמת ומיותרת

בימים אלה, חשוב להיות ערניים לגבי אבטחת סייבר. מכיוון שכל כך הרבה מחיינו מתרחשים באינטרנט, אין זה פלא שתוכנות זדוניות ווירוסים הפכו נפוצים יותר. כתוצאה מכך, אנשים רבים החלו להתקין תוכנת אנטי וירוס על כל המכשירים שלהם כדי להגן על עצמם. כל אחד צריך שיהיה לו בביתו אנטי וירוס חזק על מנת שתוכנות זדוניות לא יוכלו להזיק למחשבו האישי.

עדכונים אחרונים

קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…
קרדיט צרי ישראל

הפיכת הרכב החשמלי למציאות: המהפכה בתעשיית הרכב

בעידן שבו המודעות לשמירה על הסביבה גוברת, הרכב החשמלי (EV) מגלם את השינוי הפרדיגמטי…
קרדיט תמונה FREEPIK

כיצד ניתן למנוע ולפתור סכסוכים בין חברים או בני משפחה

גישור הוא תהליך שבו צדדים לסכסוך נעזרים בגורם ניטרלי, הנקרא מגשר, כדי להגיע להסכמה הדדית.…
קרדיט תמונה FREEPIK

הלוואות מזנין ופתרונות מימון

בתחום היזמות, במיוחד בענף הנדל"ן הדינמי, הבטחת המימון הנכונה יכולה להכתיב משמעותית את…
קרדיט תמונה FREEPIK

שדרוג אירועים ותערוכות עם מסכי לד מתקדמים

כיום, התחום המתפתח ללא הרף של אירועים ותערוכות, החיפוש אחר יצירת חוויות בלתי נשכחות…