בניינים ישנים רבים שנבנו לפני שנת 1981, זקוקים לחידוש וחיזוק היסודות מחשש לרעידות אדמה. ישנם בנייני מגורים, אשר הם ישנים יותר ואז תכנית תמ"א 38 לפינוי בינוי חלה עליהם. מי שמציע את הבנייה, החידוש וכדומה הינן חברות קבלניות ויזמיות, אשר דואגות להראות חוסן כלכלי, שכירות לדיירים עד תום הבנייה ועוד. על מנת להיות בטוחים יותר בצעדים אלה שהם מורכבים משפטית, יש לפנות אל עורך דין פינוי בינוי מומלץ, אשר מתמחה במקרקעין ובנושא תמ"א 38 במיוחד.

כלים

 

מדובר על תמריצים, המוענקים לקבלנים וחברות יזמות, אך יש תמיד לשמור על זכויות הדיירים בבניין. יש לבחור עורך דין פינוי בינוי מומלץ, אשר ילווה את הדיירים, מרגע ההצעה ועד למפתח, לאחר תום הבנייה, אשר אורכת מספר שנים. לרוב, כשאר בוחרים עו"ד המומחה בתחום התחדשות עירונית, פינוי בינוי, העסקה תהיה חלקה יותר. יש לבחון מול בניינים נוספים באזורכם, אשר כבר עברו פינוי בינוי, מי עוה"ד אשר יצג אותם בעסקאות אלה?

מהו תפקידו של עו"ד תמ"א 38?

תפקידו של עו"ד פינוי בינוי מומלץ {תמ"א 38}, הינו לייצג את הדיירים בבניין באופן שווה ולהוביל את ההליך לכל אורכו. יש לוודא, כי עוה"ד יגדיר את ההסכם על כל התנאים הבסיסיים מול היזם ויש לפרט את גובה הערבויות מהחברה היזמית עבור פרויקט זה.ישנם אנשים רבים, אשר אינם יודעים כי לדיירים, ישנה אפשרות למקסם את זכויותיהם והרווח באמצעות ההסכם שהם עורכים מול חברה יזמית. יש לדאוג, למכרז טוב יותר, כזה שימצה את זכויותיהם של הדיירים עד תום.

יש לדעת מראש, כי מי שמתכנן תמ"א 38 וכבר מתחיל להיכנס להליכים הדרושים, תהליך זה נמשך שנים ויש התאזר בסבלנות, היות והליך זה , הינו מורכב במיוחד ומעורב בכמה וכמה רשויות. כאשר מארגנים את הישיבה הראשונה מול הדיירים וועד הבית והחברה היזמית, יש לדאוג, כי כבר בישיבה, יהיה נוכח עורך דין פינוי בינוי מומלץ, אשר ייצג את כל הדיירים. ראשית, עוה"ד יבדוק הצעות נוספות של חברות יזמות, לפני שיחליט עבור הדיירים, לגבי ההצעה הטובה ביותר.

הפרטים החשובים שעוה"ד המומחה בעסקת פינוי בינוי שם בהם דגש

יש לדעת, כי עורך דין פינוי בינוי מומלץ, נותן דגש על מועדי הבנייה, הסיום, הליווי הבנקאי וכי לא תהיה כל חבות כספית מצד הדיירים בשל נטילת המימון, ע"י החברה היזמית. על עוה"ד לתת תשומת לב נוספת, לגבי זמנים סבירים של פרויקט תמ"א 38 פינוי בינוי. לאחר סיכום התנאים המשפטיים והמסחריים, עוה"ד המייצג את הדיירים, יפעל לגבי הזכויות בבניין בצמוד להיתרי הבנייה. כבר ממועד קבלת היתר הבנייה ועד לסיום הפרויקט, בקבלת טופס 4, עוה"ד, ילווה את הדיירים בכל שלבי הביצוע וכן, יפקח על הרישום של הבית המשותף בפנקסי הרישום.