אלוף מיל' גדעון שפר, יו"ר מפלגת "אחי ישראלי" ומועמדה לכנסת (במקום השני ברשימה אחרי נשיאת המפלגה, עדינה בר שלום): "בשנה שעברה השתחררתי אחרי 52 שנות שרות סדיר ומילואים. לאורכן, תפיסת העמימות של מדינת ישראל עמדה במבחן המעשי באופן שוטף. לאחרונה אני עד לשימוש שעושה רוה״מ, ולא רק הוא, בארועים מבצעיים לצרכי תעמולת בחירות".

אלוף מיל' גדעון שפר, יו"ר מפלגת "אחי ישראלי" (צילום: יח"צ)
אלוף מיל' גדעון שפר, יו"ר מפלגת "אחי ישראלי" (צילום: יח"צ)

"איני רוצה להתייחס לשאלת התרומה למנדטים, אם בכלל. אני מבקש להתייחס לאנשים המשרתים ופועלים בשוטף ובמבצעים ומרגישים כתפאורה למערכת בחירות שמזמן איבדה את הבלמים.  חייל ומפקד הנשלחים לפעילות מבצעית אינם חושבים שאולי שלחו אותם כחלק מהצגה, אינם פועלים כתפאורה. הם משוכנעים בצידקת הצורך ואף מוכנים לשלם בחייהם לשם כך. אך כאשר רוה״מ מציין מדוע נכון 'להכיל' את עזה ולא לחמם הגזרה, ולאחר כמה ימים שועט לצפון 'המסוכן' כדי להצטלם עם חיילים במבצע 'המסוכן' לאיתור המנהרות של החיזבללה, חיילים ומפקדים לומדים מכך שנעשה שימוש  פוליטי בפעולתם המבצעית".

הפגיעה היא מצטברת ועלולה להגדיל את חוסר האמון בין הצבא לבין ההחלטות המדיניות על הפעילות המבצעית. האם רוה״מ מעצים את האיום האיראני  לקראת הבחירות?! האם רוה״מ 'חונק' את עזה כדי להגדיל החיכוך לקראת הבחירות!? האם אנו בטוחים שרוה״מ יקבל החלטות מבצעיות מושכלות, ולא מוטות פוליטיקה שנועדה לשדר 'רק אני יכול לטפל במצב'?! האם תושבי הנגב המערבי באמת חושבים שהמדינה מטפלת נכון במחנק שהם מרגישים בהיעדר תהליך מדיני?!

כל שאנו מבקשים  ב'אחי ישראלי' הוא - תנו לצה"ל לפעול והקפידו שהמרוץ הפוליטי יהיה נקי מהשימוש הנלוז במהלכים הצבאיים הנחוצים. זו תהיה בכייה לדורות, אם לא נקפיד על ההפרדה בין פוליטיקה ללא בלמים לבין צעדים מבצעיים הכרחיים של צהל. יש מגבלות להפעלת הכח הצבאי ולצערי אין מגבלות לשימוש הנלוז ע״י רוה״מ ואחרים באותם צעדים מבצעיים."

דוברת צה"ל לשעבר: "התנהלות שמשדרת פאניקה"

תא"ל (מיל') רות ירון, לשעבר דוברת צה"ל, מועמדת מס' 3 ברשימת "אחי ישראלי" לכנסת: "מדובר בהתנהלות המשדרת פאניקה וחוסר אחריות לאומית. תפיסת העמימות של צה"ל היא צורך אסטרטגי שאסור לרתום אותו לצרכי בחירות ופוליטיקה, המחיר עלול להיות אובדן האמון של הלוחמים במניעים העומדים מאחורי הפקודות המגיעות אליהם, ואף עלול לעלות בדמים."

תנועת "אחי ישראלי" הדתית-חילונית בראשות עדינה בר שלום, בתו וממשיכת דרכו של הרב עובדיה יוסף והאישה החרדית הראשונה המנהיגה מפלגה בישראל, מתמודדת לכנסת בפעם הראשונה ומחקרי עומק מראים שהיא זוכה לתמיכה שקטה של יותר מ-100 אלף נשים חרדיות וכן של נשים וגברים חילונים ודתיים. בנוסף לעדינה בר שלום, גדעון שפר ורות מלכי ירון מתמודדים בראש הרשימה גם היזם החברתי וחבר מועצת העיר אופקים משה אוחיון, העו"ד והמגשרת טלי יגל מכפר אורנים, האמנית רותי עסיס המנהלת חממה טכנולוגית בשומרון, עורך הדין והפעיל החברתי ויסאם פלאח, תובע לשעבר בפרקליטות הצבאית וחבר במועצה האזורית אלבטוף..