קבוצת תושבים ברובע הדר פתחו במאבק חדש נגד התוכנית ההרסנית של ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר לכרות את חורשת העמל: התוכנית תביא את רובע הדר למצוקת חניה קיצונית, ותושבים ברחובות הסמוכים חוששים שהיא תסכן את חיי אדם

כלים
מצוקת חניה ברובע הדר (צילום:יח"צ)
מצוקת חניה ברובע הדר (צילום:יח"צ)

"התוכנית ההזויה של גרובר להקים בית ספר על חורבות חורשת העמל תחסל למעלה מ-30 מקומות חניה קיימים שייעלמו לטובת המבנה החדש, ותוסיף צורך בעשרות מקומות חניה לעובדי בית הספר ולאוטובוסים שיסיעו את הילדים", אומר ערן חביב, תושב רובע הדר וממובילי התארגנות התושבים לשמירה על מקומות החנייה, "להסעות לא יהיה מקום חנייה, וזאת סכנה מוחשית לחיי התלמידים, בנוסף לסבל יומיומי של עשרות משפחות בשכונה".

"ברחובות העומר, העבודה והנרייטה סולד גם כיום יש מחסור במקומות חניה", אומר חביב, "בכל ערב שבו יש חוגים במרכז הפיס הסמוך, או שהעירייה מארגנת שם מופע או אירוע, אנחנו נתקעים בלי חנייה וצריכים לנסוע רחוק כדי לחנות. העירייה כבר מסמנת מקומות חנייה ברחובות הסמוכים לטובת בית הספר. אם כל מקומות החנייה ברחוב העומר יילקחו לטובת בית הספר יווצר כאן גיהינום של חניה, לא תהיה חניה בכלל – גם לנו וגם למורי ולעובדי בית הספר. בתוכנית הזאת אין היגיון ואנחנו ניאבק בה".

בתוך כך, נערכים תושבי רובע הדר ופעילי ארגון "משמר החורשה" להמשך המאבק נגד כריתת חורשת העמל. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מתכננת לדון בתוכנית ההרסנית לכריתת החורשה בתחילת מרץ והתושבים מתכננים להגביר את המאבק ולארגן הפגנות ואירועי מחאה לקראת הדיון.  

180 עצים בסכנת כריתה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דחתה סופית את תוכניתו של גרובר לכרות את חורשת העמל ולהקים במקומה בית ספר. גרובר הודח מתפקידו כיו"ר הוועדה מאחר אחרי שקידם שורה של תוכניות לא אחראיות שהיו עלולות לפגוע בעיר, ביניהן התוכנית לכריתת החורשה. גרובר הגיש ערר על החלטת הוועדה המקומית לדחות את התוכנית לכריתת החורשה לוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה, וזו מתכננת לדון בערר בתחילת מרץ.

חורשת העמל, בה למעלה מ-180 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה, והיא יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים בעיר. ארגון "משמר החורשה" הנאבק בהחלטה לכרות את החורשה כדי להקים במקומה בית ספר הציע מספר חלופות להחלטה לכרות את החורשה, אך בינתיים ראש העיר ממשיך ונמנע מלהתייחס לחלופות.