מצוקת החנייה ברחובות הסמוכים לסמטת העמל בלתי נסבלת גם ככה – וכריתת החורשה עלולה להחמיר אותה עוד יותר. כך עולה ממכתב ששלח ערן חביב, תושב רובע הדר, בשם תושבי רחובות העומר, העבודה, העמל והנרייטה סולד לראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר.

כלים
מצוקת חנייה ברמת השרון
מצוקת חנייה ברמת השרון

"אנו סובלים מזה זמן רב ממצוקת חנייה לא קלה", כתב חביב לגרובר, "לקראת הערב מרבית מקומות החנייה נתפשים ומי שחוזר לביתו ב-22:00 כבר צריך לעבור את כל השכונה כדי למצוא חניה פנויה. הבעיה מחריפה בימים שבהם יש פעילויות במרכז הפיס הסמוך ובבית ספר "קלמן", אז קשה למצוא חניה כבר בחמש. לתושב שחוזר לביתו בערב לוקח לעתים קרובות יותר מרבע שעה למצוא חנייה שלא לדבר על ערבים שבהם מתקיימים מופעים ואירועים, ובהם פשוט אין חניה בשכונה ואנו נאלצים לנסוע מחוץ לה כדי לחנות ולצעוד את כל הדרך לשני הכיוונים, מרחק של בין חצי קילומטר לקילומטר". 

"והנה, נדהמנו לגלות שהעירייה מתכננת לבטל 33 מקומות חניה לטובת בית ספר חדש שבכוונתה להקים ולסמן חניות לטובת העובדים וההסעות של בית הספר המיועד לקום במקום חורשת העמל – וזאת, לדיווחים בתקשורת המקומית, למרות שהתוכנית להקמת בית הספר בכלל נדחתה על ידי הוועדה לתכנון ובנייה. מדוע לגזול 30 מקומות חנייה מתושבים שגם ככה נאלצים לעתים לחנות קילומטר מביתם – לטובת בית ספר שהרשות המוסמכת החליטה שלא יקום? איפה ההיגיון ומדוע להתעמר בצורה כזאת בתושבים?" 

 "לאלה מצטרפת התוכנית להקמת נתיבי תחבורה ציבורית ברחוב סוקולוב. התוכנית לא תפתור את בעיית הפקקים, שנוצרים מעומס התנועה ומרוחב הכביש הקיים ולא מהאוטובוסים, אבל תגזול לא פחות מ-250 מקומות חנייה – בדיוק אותם חניות שאנו נאלצים לחנות בהן כשאין לנו חניה בשכונה. היכן נחנה לאחר הקמת הנת"צים ובית הספר? בנווה מגן? בכפר הירוק? בגלילות?"

180 עצים בסכנת כריתה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דחתה סופית את תוכניתו של גרובר לכרות את חורשת העמל ולהקים במקומה בית ספר. גרובר הודח מתפקידו כיו"ר הוועדה מאחר אחרי שקידם שורה של תוכניות לא אחראיות שהיו עלולות לפגוע בעיר, ביניהן התוכנית לכריתת החורשה. גרובר הגיש ערר על החלטת הוועדה המקומית לדחות את התוכנית לכריתת החורשה לוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה, וזו מתכננת לדון בערר בתחילת מרץ.

חורשת העמל, בה למעלה מ-180 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה, והיא יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים בעיר. ארגון "משמר החורשה" הנאבק בהחלטה לכרות את החורשה כדי להקים במקומה בית ספר הציע מספר חלופות להחלטה לכרות את החורשה, אך בינתיים ראש העיר ממשיך ונמנע מלהתייחס לחלופות.