כולם כבר יודעים שהמנה המובילה בגיאורגיה, היא מנת האימרולי חצ'פורי: בצק גרוזיני פריך בצורת עיגול במילוי תערובת גבינות גאורגיות, הנאפה בתנור אבן - טוב, אפשר כמובן לאפות גם בתנור הביתי ומומלץ להוסיף בצד סלט גאורגי - סלט ירקות חתוך גס ופלפל חריף. המתכון באדיבות השף סימו בן חובל.

כלים
אימרולי של מסעדת פטרה באשדוד
אימרולי של מסעדת פטרה באשדוד

 המצרכים לבצק:

500 גרם קמח לבן

11 גרם שמרים יבשים

25 גרם חמאה

ביצה

כפית שטוחה סוכר

כפית גדושה מלח

3 כפות שמן קנולה

240 מ"ל מים פושרים

 

המצרכים למלית:

200 גרם גבינת כנען

250 גרם גבינת חמד כפרית 16%

200 גרם גבינת פטה

2 כפות פתיתי גבינה צהובה.

2 כפות מוצרלה מגורדת

ביצה

אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה קמח, שמרים וסוכר יחד, יוצרים גומה ומוסיפים חמאה, ביצה ומים פושרים בהדרגה. את המלח והשמן מוסיפים לקראת הסוף וממשיכים ללוש עד קבלת בצק רך אך לא דביק. מכסים ומשהים כרבע שעה. מורידים את האוויר מהבצק שתפח מעט ומתפיחים כשעה.

2. על משטח מעט מקומח מחלקים את הבצק ל-2 כדורים. לאחר מנוחה של כרבע שעה מרדדים כל כדור לעלה בעובי של כ-2 ס"מ. את הגבינות מערבבים יחד עם הביצה. מניחים מחצית ממלית הגבינות, מרימים את קצוות הבצק וסוגרים (מעין צורת פרח).

3. הופכים את כדור הבצק הממולא כשהסגירה כלפי מטה ומשהים למנוחה של כרבע שעה. מעבירים לנייר אפייה מעט משומן, מקמחים מעל ומרדדים (בעדינות) לעלה בעובי של כס"מ וחצי. משהים כרבע שעה.

4. מורחים בביצה טרופה עם כף חלב ואופים בחום של 190 מעלות כרבע שעה עד הזהבה.

-מסעדת "פטרה" בבעלות המסעדן והשף, סימו בן חובל והמסעדן רפי בן משה, מתמחה באוכל גיאורגי ואירופאי. המסעדה ממוקמת בחוף הקשתות באשדוד. טל' 08-8651610.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים