לקראת חג הפסח: משרד הכלכלה פותח מכסת יבוא פטורה ממכס למיץ ענבים. שר הכלכלה, אלי כהן: "הקניות לחג הן הוצאה משמעותית המחייבת הרחבת התחרות על המוצרים הבסיסיים ואנו פועלים לחלק את המכסות בהקדם, בכדי להביא להפחתת המחיר!

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

 

ועדת הכספים של הכנסת, אישרה הבוקר את בקשת משרד הכלכלה והתעשייה, לפתוח מכסת יבוא פטורה ממכס של מיץ ענבים בבקבוקים מארה"ב. הצו שאושר מביא לפתיחה של מכסה נוספת בהיקף של 100,000 ליטר מארה"ב, ובכך מכפיל את המכסה הקיימת העומדת על 100,000 ליטר לשנה. שר הכלכלה, אלי כהן, ציין כי אנו נעשה מאמץ לחלק את המכסות תוך זמן קצר, כדי להגביר את התחרות ולהפחית מחירי מיץ הענבים לקראת החג.elicohen a527a

יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה מציין כי היקף מכירות מיץ הענבים בבקבוקים בישראל, עומד כיום על למעלה מ- 10 מיליון בקבוקים. כיום קיימות מכסות פטורות ממכס של 230,000 ליטר מיץ ענבים ממדינות האיחוד האירופי וכאמור, 100,000 ליטר נוספים מארה"ב, זאת על בסיס הסכמי הסחר החופשי של ישראל עם אותן המדינות. היבוא מארה"ב מתבצע בבקבוקים בלבד בעוד שהיבוא ממדינות האיחוד האירופי, מתבצע בחלקו בבקבוקים ובחלקו בחביות לצורך מילוי בארץ.

בישראל פועלים מספר יצרנים של מיץ ענבים בהם יקבי כרמל, הכורמים, ארזה ציון, חברון , טפרברג ואחרים. חלק מיצרנים אלו הינם גם יצואני מיץ ענבים, בייחוד לשוק שומר הכשרות בקהילות יהודיות בחו"ל.

המכסה תתפרסם עוד היום, והמועד האחרון להגשת בקשות להקצאות מן המכסה הוא 22 למרץ 2017. ועדת מכסות תעניק עדיפות לגורמים שיוכלו להתחייב על הפחתת מחירים ויבוא הסחורה עוד לפני הפסח.