מינוי חדש בצמרת משרד הכלכלה והתעשייה. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ממנה מנכ"ל חדש למשרד - שי רינסקי, לשעבר סמנכ"ל החברה למשק וכלכלה.

כלים
שי רינסקי. צילום: יח"צ
שי רינסקי. צילום: יח"צ

 

השר אלי כהן: "נסיונו של רינסקי והיכרותו עם המגזר הציבורי, משרדי הממשלה והשלטון המקומי יסייעו בהובלת תהליכים במשרד הכלכלה, שחרור חסמים והפחתת הבירוקרטיה והובלת רפורמות משמעותיות בתחום יוקר המחיה"

מנכ"ל חדש למשרד הכלכלה והתעשייה: הממשלה אישרה הבוקר את הבחירה של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן למנות את שי רינסקי לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

רינסקי שמשמש כיום כסמנכ"ל החברה למשק וכלכלה יחליף את המנכ"ל עמית לנג שהודיע לפני מספר ימים על פרישתו .

משרד הכלכלה והתעשייה, בהיותו משרד ביצועי מרכזי, אמון על מגוון רחב של כלים ואמצעי סיוע, שנועדו לקדם את המשק הישראלי ולעודד את הצמיחה הכלכלית בישראל. המשרד נוגע במספר רב של תחומי פעילות כלכליים מרכזיים ביניהם קידום ופיתוח אזורי תעשייה, פעילותה הכלכלית הבינלאומית של ישראל, קידום ועידוד יזמות טכנולוגית והטיפול ביוקר המחיה. בנוסף, פועל המשרד רבות לשחרור חסמים והפחתת נטל הבירוקרטיה מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, זאת לאור מדיניות השר הנכנס לייעל תהליכים ולייצר "וואן סטופ שופ" בתחומים השונים.

רינסקי שימונה לכהן כמנכ"ל המשרד מגיע עם ניסיון עשיר במשרדי הממשלה ובשלטון המקומי כשמשנת 2010 הוא כיהן בתפקיד סמנכ"ל החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, חברת הבת של מרכז השלטון המקומי, במסגרתו ניהל פרויקטים בהיקף כספי שנתי של כ-2.5 מיליארד ₪. רינסקי, נשוי פלוס 6, השתחרר כקצין מיחידת מגלן בחטיבת הצנחנים. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה ותואר שני במנהל עסקים. הוא מילא שורה של תפקידים במגזר הפרטי והציבורי ביניהם מנכ"ל תכנית 'זמן מסע', שליח למדינת מישיגן בארה"ב ויועץ במשרד החינוך.

שר הכלכלה אלי כהן: "נסיונו הרב של רינסקי במגזר הציבורי והיכרותו המעמיקה עם משרדי הממשלה והשלטון המקומי יסייעו לו בהובלת המשרד ובטיפול באתגרים הניצבים בפניו ביניהם פיתוח התעשייה, הפחתת הבירוקרטיה, הסרת חסמים והובלת רפורמות משמעותיות בתחום יוקר המחייה"