חבר הכנסת מיקי לוי סגן שר האוצר לשעבר, בתגובה לכוונת הממשלה לקדם מתווה להורדת מיסים: "הממשלה מדברת על הורדת מיסים אך באותו הזמן מבצעת קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה."

כלים
חה"כ מיקי לוי. צילום: אלעד גוטמן
חה"כ מיקי לוי. צילום: אלעד גוטמן

אני קורא לשר האוצר כחלון להחזיר את הכספים שקיצץ לשירותי הבריאות, החינוך והרווחה ולא לבזבז את הכסף על מתווה הורדת מיסים פופוליסטי שאיש מאזרחי המדינה לא ירגיש בו". "הכנסות המדינה ממיסים בעקבות עיסקת מובילאי-אינטל ועודפי הגבייה שכבר קיימים בקופת האוצר, חייבים לחזור לציבור באמצעות העלאת תקציבי החינוך, הבריאות והרווחה. בשנה האחרונה ביצע שר האוצר כחלון מספר קיצוצים רוחביים בסכום אדיר של כ-6% אשר פגעו בשירותים הציבוריים לכלל אזרחי המדינה.

כמו כן, בימים אלו עדיין מונחת בקשה לקיצוץ רוחבי נוסף של כחצי מיליארד ש"ח למימון הסכמים קואליציוניים.זהו מצב בלתי נסבל. יש פער מקומם בין הנתונים המאקרו כלכליים הטובים של המשק הישראלי לבין פגיעה נמשכת והולכת בתקציבי הבריאות, החינוך והרווחה. עם עודפי תקציב של מיליארדי שקלים ועם יחס חוב תוצר שנוגע ב60%, זה הזמן להשקיע את הכסף ברפורמות משמעותיות שייקצרו את התורים לניתוחים, שיוסיפו מיטות בבתי החולים, שיימשכו מורים אייכותיים למערכת החינוך, יצמצמו את התלמידים בכיתות ויאפשרו לנכים ולאנשים מבוגרים להתקיים בכבוד.

הליכה למתווה של הורדת מיסים הינה צעד פופוליסטי חסר משמעות שרוב אזרחי המדינה לא ירגישו בו. כך קרה בהורדת המע"מ הקודמת שנשארה בקופות רשתות השיווק ולצערי כך יקרה גם הפעם".