סקר עמותת אור ירוק: אחד מכל ארבעה נהגים מודה שחצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "בכדי לצמצם את התופעה המפחידה הזו, על המשרד לביטחון פנים  להתקין מצלמות אכיפה בולטות ומשולטות בכל צמתים המסוכנים. בכל העולם כבר הבינו שהמצלמות מרתיעות את הנהגים מחציית צומת באור אדום והגיע הזמן שגם בארץ יבינו זאת ויפעלו בהתאם"

צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

ב- 5 בנובמבר האחרון, יום לפני שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה- 22, נסע גיל דאדשב ז"ל מבאר שבע בעיר מגוריו, כשרכב שחצה את הצומת באור אדום התנגש ברכבו בעוצמה. כתוצאה מעוצמת הפגיעה גיל נהרג במקום, מותיר אחריו חברים ומשפחה המומים וכואבים.

על פי סקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", נהיגה באור אדום הפכה להיות מגפה של ממש בישראל. מהסקר עולה, כי אחד מכל ארבעה מהנשאלים (23%) הודו כי בשנה האחרונה הם חצו צומת באדום לפחות פעם אחת. זוהי עלייה משמעותית ביחס לסקר דומה שנערך בשנת 2015 ובו הודו 17% כי ביצעו עבירה זו.

עוד עולה מהסקר, כי כמעט כל הנשאלים בסקר (93%) הבחינו בשנה האחרונה בנהג שחצה צומת באור אדום. כמחצית מהנהגים (52%) אף ציינו כי ראו זאת בין פעמיים לארבע פעמים. בהשוואה, בשנת 2016 רק 65% ציינו כי הם ראו נהג חוצה צומת באור אדום.

בתשובה לשאלה מהי הסיבה העיקרית שבגינה נהגים חוצים צומת באור אדום, רובם (84%) ענו כי לדעתם הנהגים רוצים להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום. רק 11% טוענים כי מדובר בחוסר תשומת לב. ומה בנוגע לפתרון הבעיה? 71% מהמשיבים מאמינים כי הצבת מצלמות אכיפה תרתיע נהגים מלחצות צמתים באור אדום.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות החמורות והמסוכנות ביותר בכביש והיא עלולה לגרום להתנגשות קטלנית. בכדי לצמצם את התופעה המפחידה הזו, על המשרד לביטחון פנים להתקין מצלמות אכיפה בולטות ומשולטות בכל הצמתים המסוכנים. ברחבי העולם כבר יודעים שהמצלמות מרתיעות את הנהגים מחציית צומת באור אדום והגיע הזמן שגם בארץ יבינו זאת ויפעלו בהתאם".

תושבי השרון והדרום חוצים באור אדום יותר משאר תושבי המדינה

39% מהנהגים באזור השרון מודים כי הם חצו צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

39% מהנהגים באזור הדרום מודים כי הם חצו צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

23% מהנהגים באזור ירושלים מודים כי הם חצו צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

20% מהנהגים באזור הצפון מודים כי הם חצו צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

20% מהנהגים באזור תל אביב והמרכז מודים כי הם חצו צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.