נתון מקומם ומעורר דאגה למעלה מ- 50% מנפגעי תאונות הדרכים אשר חצו במעבר חצייה נפגעו בעת ציות לחוק. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי להפחית את מספר הולכי הרגל ההרוגים, יש להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה במעברי חציה מסוכנים, במיוחד במקומות שבהם ילדים וקשישים רבים". 

כלים
בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה
בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה
בחודש מאי בשנה שעברה, חצתה ד"ר כרמלה רותם, כבת 64, את הכביש בדרך לקניון בהוד השרון עם נכדתה בת השנה. בזמן שחצו את הכביש במעבר החציה, פגע בהן רכב מסחרי שסטה מנתיבו וכתוצאה מהפגיעה הקשה, נהרגה כרמלה. נכדתה התינוקת נפצעה באורח קל וחייה ניצלו. כרמלה, היא אחת מ- 22 הולכי רגל שנהרגו בשנת 2016 בתאונת דרכים בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. באופן מפתיע, מדובר על כ- 55% מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים. כלומר, למעלה ממחצית הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 ישנה עלייה של כ- 10% במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונת דרכים במעבר חציה לעומת שנת 2015, במהלכה נפגעו כ- 1,700 הולכי רגל בתאונות דרכים. בנוסף ישנה עלייה במספר הנפגעים קשה: 237 הולכי רגל נפגעו באורח קשה בתאונת דרכים בשנת 2016 בעת שחצו כביש במעבר חציה לעומת 190 נפגעים באורח קשה בשנת 2015, עלייה של כ- 25%.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים מחייבים את משרד התחבורה והרשויות המקומיות להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורים בהם ישנם קשישים רבים כמו קופות חולים ובתי אבות. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה".

בתל אביב נפגעו הכי הרבה הולכי רגל במעברי חצייה בשנת 2016

בתל אביב נפגעו 218 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2016, אחד נהרג.

בירושלים נפגעו 146 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2016, שניים נהרגו.

בחיפה נפגעו 124 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2016.

בפתח תקוה נפגעו 94 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2016, אחד נהרג.

באשדוד נפגעו 88 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2016, אחד נהרג.

בנתניה נפגעו 76 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2015.

בחולון נפגעו 75 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2015, שלושה נהרגו.

בבת ים נפגעו 69 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2015, ארבעה נהרגו.

הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות בכדי שיגנו עליהם.

מנתוני אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%.

מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS