עמותת אור ירוק

(רכב)
צילום: אור ירוק

רק בירושלים לבדה, התרחשו בשנה שעברה 335 תאונות במעורבות נהגים צעירים, לעומת 312 בתל אביב. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להוסיף שיעורי חינוך לתעבורה ובטיחות בדרכים לתלמידי התיכון בכדי שהם יבינו באמת את הסכנות הטמונות בכבישים ואת האחריות הגדולה שמוטלת עליהם לנהיגה בטוחה"

(תשתיות)
צילום: אור ירוק

הסברה מועטה ופחות אכיפה - כל נהג שני מודה: שתיתי אלכוהול ונהגתי. 53% מהירושלמים לעומת 43% מהתל אביבים הודו כי שתו ונהגו בשנה האחרונה ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים באופן מידי כדי להגביר את ההרתעה וההבנה אצל נהגים כי מי ששותה אלכוהול ועולה על ההגה, סיכוי גבוה שייתפס וישלם מחיר כבד"

(תשתיות)
בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 1,887 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה

נתון מקומם ומעורר דאגה למעלה מ- 50% מנפגעי תאונות הדרכים אשר חצו במעבר חצייה נפגעו בעת ציות לחוק. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי להפחית את מספר הולכי הרגל ההרוגים, יש להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה במעברי חציה מסוכנים, במיוחד במקומות שבהם ילדים וקשישים רבים". 

(רכב)
הרבה יותר בטוח לנסוע כשאישה על ההגה. צילום: אילוסטרציה

עמותת אור ירוק: למרות הנתונים הגורפים - רק 4% מרגישים בטוחים יותר לנסוע עם אישה ולא עם גבר - תושבי הדרום יותר מפחדים לנסוע עם נהגות לעומת התל אביבים. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובענף הרכב הכבד. נשים לוחמות בצבא ומטיסות מטוסים ולכן הגיע הזמן שהמדינה תעודד אותן להשתלב גם בתחום הרכב וההסעות, כך נוכל לשלב כח עבודה איכותי בתחום הרכב וגם אולי לצמצם את תאונות הדרכים"

(טיולים למשפחה)
טיול משפחתי. צילום: אילוסטרציה

חופשת פסח עוד רגע כאן ובקרוב מאות אלפי ישראלים יגדשו את כבישי ישראל בדרכם לטיולים ובילויים בכל רחבי הארץ. בכדי שכולם יחזרו מהחופשה בשלום, נותנת עמותת אור ירוק כמה טיפים לנסיעה בטוחה בחופשה יוצאים לחופשה – חוזרים בשלום: מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "בכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום, יש להימנע מנסיעה בעייפות, להקפיד על עצירות בדרך ולהימנע משימוש בטלפון הסלולארי לאורך כל הנסיעה"

(רכב)
צילום: עמותת אור ירוק

עמותת אור ירוק: הירושלמים הם שיאני הדוחות בגין שימוש בטלפון בזמן נהיגה – 40 אלף דוחות ניתנו בעיר בשש השנים האחרונות. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת או ירוק: "מדינת ישראל מכניסה כסף רב מהקנסות שהיא גובה מעברייני התנועה, הגיע הזמן שהכסף יחזור לאזרחים וישמש להצלת חיים בכבישים - תוספת של ניידות ושוטרים יגבירו את הנוכחות המשטרתית בכבישים וירתיעו נהגים מלאחוז בטלפון ולסכן את החיים של כולנו"

(רכב)
צילום: עמותת אור ירוק

סקר עמותת אור ירוק: אחד מכל ארבעה נהגים מודה שחצה צומת באור אדום בשנה האחרונה. שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "בכדי לצמצם את התופעה המפחידה הזו, על המשרד לביטחון פנים  להתקין מצלמות אכיפה בולטות ומשולטות בכל צמתים המסוכנים. בכל העולם כבר הבינו שהמצלמות מרתיעות את הנהגים מחציית צומת באור אדום והגיע הזמן שגם בארץ יבינו זאת ויפעלו בהתאם"

(רכב)
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. צילום: עמותת אור ירוק

אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק מינה את ארז קיטה למנכ"ל העמותה. אבי נאור יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק: "בחמש שנים האחרונות, אנו עדים לכך שמגמת הירידה בתאונות דרכים אותה חווינו עד שנת 2012 נפסקה. בשנה זו היו 290 הרוגים ומאז שיעור ההרוגים עולה בהתמדה. אין ספק שהקיצוץ התקציבי במאבק בתאונות הדרכים, מספר הניידות במשטרה שקוצץ, מספר השוטרים שקוצץ ואי התקנה של מצלמות המהירות בהיקף הנדרש, הם הגורמים למגמה זו.

(רכב)
צילום: יח"צ

ללא ספק זה בטוח כשאישה נוהגת! לרגל יום האישה הבינלאומי עמותת אור ירוק מביאה את הנתונים למעורבות נשים בתאונות דרכים: מתוך 46 נהגים שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2016 –שתיים היו נשים. בתל אביב נפגעו 622 נשים בתאונות דרכים בשנת 2015. "זו בטוח אישה נוהגת", "רק נשים נוהגות ככה", "עדיף שאתה תנהג ולא אשתך", אלו רק חלק מהמשפטים שנאמרים בישראל יומיום וכולם מרמזים על אותה דעה קדומה: נשים לא יודעות לנהוג. בדיקה שערכה עמותת אור ירוק לרגל יום האישה הבינלאומי שחל ב- 8 למרץ, דווקא מנפצת את הסטיגמה הזו.

(תשתיות)
אי ציות לרמזור אדום. צילום: אילוסטרציה

אור ירוק: שדרות הרצל באשדוד – הרחוב המסוכן ביותר בישראל. שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ראשי הערים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולחכות להרוג הבא, ולכן חייבים לאתר את הכשלים הבטיחותיים באותם רחובות אדומים ולתקנם כאשר במקביל חייבים להוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים לאגף התנועה במשטרה, במטרה להגביר את האכיפה והנוכחות המשטרתית ברחובות מרובי התאונות"