שש שנות מאסר נגזרו על עבריין מס שביצע עבירות בהיקף של יותר מ- 120 מיליון ₪. בית משפט השלום בתל אביב, כב' השופטת לימור מרגולין-יחידי, גזרה היום שש שנות מאסר בפועל על אפרים גרינברג, זאת לאחר שהורשע בביצוע עבירות מס בהיקף של למעלה מ- 120 מיליון ₪ בין השנים 2005-2006, ובין השנים 2012-2013. בנוסף לעונש המאסר בפועל, גזר בית המשפט על גרינברג 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 1,275,000 ₪.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

את המדינה ייצגה בתיק עו"ד מירי בנהרדיטי מהמחלקה המשפטית מע"מ מחוז מרכז.

אפרים גרינברג הורשע בביצוע מאות עבירות מס חמורות, ביניהן הוצאת חשבוניות פיקטיביות במטרה לסייע לאחרים להתחמק מתשלום מס, וכן ניכוי תשומות ללא מסמך כשסכום המס הנובע מהן הינו מעל 20 מיליון ₪. במקביל, הורשע גרינברג בכך שהתחמק ממס בגין הכנסותיו והוצאותיו מ"עיסוק" זה בסך של מעל 100 מיליון ₪ ואף הגיש דוחות כוזבים למע"מ.

לפי הנטען בכתב האישום המתוקן שהוגש ע"י עוה"ד מירי בנהרדיתי מהמחלקה המשפטית מע"מ מחוז המרכז ברשות המסים, פעל גרינברג באופן שיטתי להקמה ולהפעלה של מארג מורכב של חברות רבות, שבחלקן הסתיר והסווה את מעורבותו ע"י רישום אחרים - בהם גם בנו, כבעלי מניות ומנהלים באותן חברות. הנאשם ואחרים מטעמו פעלו להוצאת חשבוניות מס פיקטיביות על שם 9 חברות במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס, וכן ניכו מס תשומות שלא כדין.

העבירות התגלו בעקבות חקירה רחבת היקף אשר התנהלה על ידי צוות חקירה בראשות מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז יחד עם חקירות מס הכנסה תל אביב ויחידת לה"ב 433 של משטרת ישראל.