במבצע ביקורת באזור צפת טענה מעצבת מכרמיאל שלא רשמה הכנסות ששולמו בכרטיסי אשראי: "הקניות בוצעו באינטרנט ולא ראיתי אותן"

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, ערכה הרשות מבצע ביקורת בצפת ובסביבה, במסגרתו בוקרו 121 עסקים מתחומים שונים ונמצא כי 12% מהעסקים שנבדקו אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין. 

בביקורת בחנות עיצוב בכרמיאל נמצא כי בעלת העסק לא דיווחה על הכנסותיה מארבע עסקאות ששולמו בכרטיסי אשראי. "הקניות בוצעו באינטרנט ולא ראיתי אותן", טענה.

גם עסקת אשראי שהתקבלה אצל חשמלאי רכב לא דווחה כדין, החשמלאי טען בתגובה: "בטעות התפספס לי".

קניית ביקורת בחנות הלבשה בשפרעם לא נרשמה בספרי העסק, כמו גם כל הקניות שנערכו באותו היום בחנות. "שכחתי את הספרים בבית", טען בעל העסק. "שכחתי לרשום" טענו בעל אטליז מכפר חורפיש ובעל מכון יופי מכרמיאל כאשר נמצא כי לא דיווחו, בנפרד, על הכנסותיהם. בחנות תבלינים בצפת טען בעל העסק כי קיבל הקלה בניהול ספרים, אך בבדיקה התברר כי לא ניתנה לו כל הקלה. תירוץ דומה השמיע בעל עסק לאביזרי נוי בצפת, שלא דיווח על הכנסותיו. בדיקת המבקרים מצאה כי אכן ניתנה לבעל העסק הקלה בניהול ספרים, אולם הוא אינו עומד בתנאי ההקלה שנקבעו לו.

המבצע שנוהל ע"י פקיד שומה צפת הינו במסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.