רשות המסים פועלת להגדלת מס' השכירים הממצים את זכאותם להחזר מס: שלחה כ-2,700 מכתבים לשכירים, שבדיקת נתוניהם העלתה כי בסבירות גבוהה הם זכאים להחזר מס עבור שנת המס 2013 רשות המסים שלחה בימים האחרונים מכתבים לכ- 2,700 שכירים, תחת הכותרת "זה הזמן לבדוק אם מגיע לך החזר מס עבור שנת 2013".

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

המכתבים נשלחו לאנשים שבדיקות מחשב שנערכו במהלך החודשים האחרונים העלו כי קיימת סבירות גבוהה כי הם זכאים להחזר מס בגין שנה זו.

לדברי מנהל רשות המסים, משה אשר, בצד פעילותה של הרשות לאכיפת דיני המס, היא רואה חשיבות רבה במיצוי הזכויות על ידי האזרחים, בין היתר, כדי לתרום לחיזוק אמון הציבור ברשות ולשפר את השירות ללקוחות. לדבריו, הרשות תמשיך ותשלח, מדי שנה, מכתבים יזומים לשכירים שבדיקות המחשב יצביעו על סבירות גבוהה להחזר מס.

במכתב שנשלח מצוין כי לעיתים המידע המצוי בידי הרשות אינו מלא ולכן מומלץ לאמת את הזכאות להחזר מס ואת סכום ההחזר המשוער בעזרת הסימולטור האנונימי באתר הרשות לבדיקת זכאות להחזר מס לשכירים <https://www.misim.gov.il/simulatormas/>.

עוד מצוין כי חישוב המס הסופי לפיו קיים החזר מס או חוב מס, ייערך רק על ידי פקיד השומה הרלוונטי, לאחר קליטת הבקשה להחזר. הרשות מציעה למעוניינים בסיוע בהליך הגשת הבקשה לפנות למרכזי השירות של הרשות הסמוכים למקום המגורים או למרכז המידע הטלפוני. כמו גם להסתייע במדריך להגשת בקשה להחזר מס.

מדובר בגל שני של מהלך לשליחת מכתבים יזומים, שנועד להגדיל את מספר השכירים הזכאים להחזר מס. בגל הקודם נשלחו כ-1,700 מכתבים לזכאים פוטנציאלים להחזר עבור שנת המס 2012. יצוין כי הרשות פועלת במגוון דרכים למיצוי זכויות, בין היתר באמצעות פרסום מידע בעלוני מידע, וסימולטורים ייעודיים לשכירים באתר האינטרנט של הרשות, הפקת חוברות "דע את חובותיך וזכויותיך", הפעלת לשכות הדרכה למילוי הדו"ח השנתי, משלוח מכתבים לזכאים פוטנציאלים למענק עבודה ועוד.