עופר שלח בכנס התנועה לאיכות השלטון: "כשראשי ממשלה בישראל אינם שולטים, זה לא מפני שהם לא יכולים, אלא מפני שהם לא רוצים". היום, יום ג', בכנס הענקת אות אביר איכות השלטון ביקר ח"כ עופר שלח מ"יש-עתיד" את רה"מ בנימין נתניהו, ואת ממשלתו על כך שהיא "מתעמרת בכנסת, דורסת כל מסורת פרלמנטרית וכל נוהל בהליך הראוי" כך :"מאבד הציבור את אמונו בעצם תקפותו של התהליך הפוליטי".

שלח: "ראש ממשלה מזלזל בגלוי בתפקידו של הקבינט, מסתיר מידע משריו ומונע דיונים בעלי משמעות" צילום: אלעד גוטמן
שלח: "ראש ממשלה מזלזל בגלוי בתפקידו של הקבינט, מסתיר מידע משריו ומונע דיונים בעלי משמעות" צילום: אלעד גוטמן

ח"כ עופר שלח בנאומו בכנס הענקת אות אביר איכות השלטון לשנת 2016 אומר כי בעיניו "הכנסת היא הרשות המוחלשת ביותר, האחות החבוטה של הרשויות האחרות. הממשלה, בוודאי הממשלה הנוכחית, מתעמרת בה. היא דורסת כל מסורת פרלמנטרית וכל נוהל, משנה חוקי יסוד בדיון של שעות ובזה בגלוי למראית העין של ההליך הראוי. התקשורת והציבור מתייחסים לפרלמנט כאל בימה של שוטים, מתמקדים בהבלים – ועוד מוסיף שלח כי חלק מהפוליטיקאים מספקים אותם בשפע – ומסייעים להעמיק את הנתק בין הציבור לבין הפוליטיקה".

שלח הוסיף ואמר כי: "שלטון שאינו מכבד את המילה שלו עצמו, את החובה שנטל על עצמו כשהעמיד את עצמו לבחירה וקיבל מנדט. שלטון שמפנה אצבע לגבי כל העולם, שמסית ומדיח ומפלג ומתלונן, רק כי זה נוח יותר ומשרת את ההישרדות הפוליטית, ושוכח את מה שלימדו אותנו מזמן, בשירות הצבאי: כשאתה מפנה אצבע כלפי אחרים, שלוש אצבעות מופנות אליך עצמך, בכנסת הנוכחית, שבה מפלגת השלטון מהווה רבע מהכנסת, כמעט מחצית מהקואליציה, ורוב מוחלט בוועדת השרים לחקיקה, הממשלה בראשות נתניהו מתכחשת ומבטלת, אחד לאחד, את כל דברי החקיקה המרכזיים שהוא וחבריו הצביעו עבורם וחוקקו אותם רק שנה ושנתיים קודם, כך הציבור מאבד את אמונו בעצם תקפותו של התהליך הפוליטי".

שלח תוקף את רה"מ ואומר, כי "ראש ממשלה מזלזל בגלוי בתפקידו של הקבינט, מסתיר מידע משריו ומונע דיונים בעלי משמעות. ראש ממשלה שאומר ברבים כי "חוק ההסדרה יביא אותנו להאג", ואז נגרר אחרי הקצוות הסהרוריים ביותר של הקואליציה שלו מטעמים פוליטיים, אינו יכול לומר "לא ידעתי" כשמועצת הביטחון מקבלת החלטה חד צדדית ועוינת לישראל. כשראש ממשלה מגיב על התבוסה הדיפלומטית המרה הזאת, שעלולה באמת להביא את קציני צה"ל לבית הדין הבינלאומי, בחרם ילדותי על מעצמות ובטקסי זובור מדומים לנציגי המדינות החשובות ביותר לישראל, מקריב את האינטרסים המהותיים ביותר שלנו בשם התשובה היחידה שיש לו להתמודדות עם המצב, כל מצב: הסתה, האשמת האחר, הפנית אצבע והתפרקות מאחריות. גם זה שלטון שאינו רוצה לשלוט, אלא רק להחזיק בתואר ובמנעמים הכרוכים בעמדה השלטונית".

שלח מסיים ואומר כי: "לא חוקי משילות נחוצים לנו, אלא שלטון שמבטיח ומבצע, מקיים שיח עם הציבור שבו הוא מציג את השקפת עולמו, מקבל מנדט ופועל לפיו. ערכים פשוטים כמו אחריות והגינות, חריצות ויושר, מילה שמכבדים אותה ומעשה שמכבד את המילים שמאחוריו".