פעיל השמאל וקצין צה"ל במיל' אבי עופר פותח היום בשביתת רעב נגד הכיבוש. פעיל השמאל אבי עופר פותח היום (א') ב-17:00 בשביתת רעב מול בית השרד של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים מחאה על הכיבוש המתמשך של שטחי יהודה ושומרון, שהגיע היום לשנתו ה-50

אבי עופר. צילום: תני גולדשטיין
אבי עופר. צילום: תני גולדשטיין

עופר הודיע על שביתת הרעב באירוע "מחזירים את הקו הירוק" שיזם ארגון "מחסום watch" ביום חמישי.

פעילות מחסום watch תומכות בשביתת הרעב של עופר ויגיעו לתמוך בו במהלך השבוע.

אחדות מהפעילות שוקלות להצטרף לשביתת הרעב בעצמן. פעילת מחסום watch רעיה ירון: "אני קוראת לכמה שיותר אנשים להצטרף ליוזמתו הברוכה של עופר כי הכיבוש אוכל כל חלקה טובה במדינה הזאת, כי הגיעו מים עד נפש".

עופר (62) הוא חבר קיבוץ מענית, פנסיונר הייטק שעבד שנים רבות בחברת אינטל, ארכיאולוג ורס"ן במילואים בגולני. עופר דורש מנתניהו לחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים. עופר: "אנחנו תקועים כבר 50 שנה באותו מקום, הרבה יותר שנים יותר מדי".

אלף מפגינים ציינו את שנת ה-50 לכיבוש במסגרת אירוע "מחזירים את הקו הירוק" צעדו אתמול וביום חמישי מאות מפגינים על תוואי הקו הירוק וסימנו אותו בסרט לרגל שנת ה-50 לכיבוש, בקריאה לסיים את הכיבוש ולכונן את גבולות הקבע של ישראל. הצעדה עברה ביום חמישי ליד גבעת חביבה ואתמול בלטרון. בסיום הצעדה התקיימו עצרות מחאה – ביום חמישי בגבעת חביבה בהשתתפות מאות פעילי שמאל ואתמול ביישוב נווה שלום בהשתתפות כאלף איש.

בעצרת אתמול בנווה שלום התקיימו הופעות אמנים, ביניהם יונתן שפירא, אמל מרקוס ותאמר נאפר. בעצרת נאם בכיר הרשות הפלסטינית אשרף אל-עג'רמי שהגיע כנציגו של יו"ר הרשות מחמוד עבאס (אבו מאזן) ואמר: "אני בא היום כדי להעביר דרישת שלום ממחמוד עבאס והוא מוסר שהוא מתחייב לשלום ולפתרון של שתי המדינות לשני העמים. די להפחדה ולדבר על שלום כעל איום. בלי שלום לא נגיע ליציבות".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, השתתפה גם היא בעצרת אתמול, ואמרה: "המגף שלנו על צווארם של הפלסטינים בשטחים שחיים 50 שנה תחת כיבוש מאיים כעת גם על אזרחי ישראל הערבים. אין פלא שמשטרת ישראל מתייחסת אל דמם של אזרחים ערבים ישראלים כאל זול ושידה קלה על ההדק בכפר קאסם ובאום אל חירן". ראש הרשימה המשותפת איימן עודה נאם גם הוא בעצרת וציין: "התנהלות משטרת ישראל ניזונה מהכיבוש בשטחים ומגיעה מהתנהלות צה"ל בשטחים. המשטרה מתנהלת באופן גזעני כלפי ערבים (ישראלים). מי שידו קלה על ההדק מול אחמד במחסום בשטחים עד מהרה ידו קלה על ההדק מול תושבים בכפר קאסם או באום אל חירן. בין הים והנהר יש רוב גדול של פלסטינים וישראלים שרוצים את הפסקת הכיבוש ושלום של שתי מדינות. אנחנו צריכים להפוך את רצונו של הרוב הזה למציאות".

נורה סבה ממחסום watch אמרה: "חברות מחסום watch צופות ומדווחות במתרחש בשטחים מזה שנים. הכיבוש הוא שרשרת של עוולות נוראיות. יום אחד הכיבוש יסתיים, המחסומים יוסרו, ואנחנו נשב על המרפסת ונשאל למה היה צריך לחכות כל כך הרבה זמן, כל כך הרבה הרג, כל כך הרבה עצים שנעקרו, כל כך הרבה סבל ופגיעה בחייהם ופרנסתם של אנשים".

סמאח סלאימה, ממארגנות האירוע בנווה שלום - וואחת אל סלאם, אמרה: "מול הייאוש והזעם של חמישים שנות כיבוש, אנחנו יוצרים ויוצרות שותפות שתייצר שלום: ערבים ויהודים, ישראלים ופלסטינים – כי שלום עושים ביחד".