מה עומד מאחורי ההצהרות על תוכנית לשיקום דרום תל אביב?

יוסי צרפתי
יוסי צרפתי

 ארגון המשמר החברתי הגיש אתמול (ב') בקשת חופש מידע למשרד ראש הממשלה כדי לקבל פרטים על התוכנית, שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז עליה במסגרת המתווה להוצאת הפליטים מישראל – מתווה שעליו הסכים נתניהו בשבוע שעבר עם האו"ם, אך חזר בו זמן קצר לאחר מכן.

בבקשה, שרכז חופש המידע במשמר החברתי, ניצן מתן, ביקש מהממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה, ענת רביבו, ביקש הארגון ממשרד ראש הממשלה:

את הפרוטוקולים של כל הישיבות שעסקו בשיקום דרום שכונות דרום העיר תל אביב והקמת המנהלת, כולל שמות משתתפים ותפקידם;פירוט של התקציבים שהוקצו לשיקום השכונות בדרום תל אביב, מקורות המימון שלהם ומשך הזמן שבו התקציבים הללו היו אמור להיות בשימוש;לוחות הזמנים של תוכנית השיקום;יעדי התוכנית ותכניה, לדוגמא: האם היא כוללת הקמה של גינות ציבוריות? שיקום מבנים? הורדת רמת הפשיע? שיפור החינוך והמצב התחזוקתי של בתי הספר?

העתק של בקשת חופש המידע נשלח גם לעו"ד מוחמד קדח, עוזר ראשי ביחידה הממשלתית לחופש מידע במשרד המשפטים.

"למיטב ידיעתנו, לא פורסמו שום פרטים על התוכנית לשיקום דרום תל אביב ולא נערכו שום דיונים לאישור התקציבים הכרוכים בה" אומר מנכ"ל המשמר החברתי, יוסי צרפתי, "היעדר המידע והפרטים, האופן החשאי שבו התוכנית גובשה, ובעיקר – האופן החפוז והתמוה שבו נתניהו חזר בו מההסכם עם האו"ם הכולל את תוכנית השיקום, מעלה חשש שמדובר בתוכנית פיקטיבית, ואנו חוששים ברצינות שנתניהו פרסם מידע שכלל אינו מבוסס על המציאות".

לדברי צרפתי: "התנהלותו של נתניהו בסוגיה מבטאת זלזול בתושבי דרום תל אביב ובמצוקותיהם, כמו גם זלזול באינטליגנציה של הציבור ובזכותו לדעת מה מתכננת הממשלה. אנו דורשים לדעת מה עומד מאחורי הצהרותיו של נתניהו ומה, אם בכלל, הוא באמת מתכנן לעשות כדי לטפל במצוקה הקשה השוררת מזה שנים רבות בדרום תל אביב כתוצאה מהזנחה פושעת של ממשלות ישראל".