אגף השיקום יעניק הערב הוקרה מיוחדת למעסיקי נכי צה"ל: חברת החשמל, קופת חולים מאוחדת, מרכבים, טל-אול, תקשוב, המכללה האקדמית ת"א-יפו והגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון יקבלו אות הוקרה מיוחד "מעסיק ידיד" ממנכ"ל משרד הביטחון. בשנתיים האחרונות מנע אגף השיקום במשרד הביטחון את פיטוריהם של למעלה מ-500 נכי צה"ל וסייע בהשמתם לעבודה של מאות נוספים

כלים

אגף השיקום במשרד הביטחון יעניק הערב, ג', 15/11, בטקס במעמד מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, אותות הוקרה מיוחדים לשבעה מעסיקים, על העסקת נכי צה"ל באופן מעורר הערכה.

אגף שיקום נכים במשרד הביטחון רואה בהשתלבות נכי צה"ל בתעסוקה מרכיב מרכזי בתהליך השיקום, ומשקיע בכל שנה משאבים רבים בהשמתם לעבודה של מאות נכי צה"ל, ומנגד במניעת פיטוריהם של מאות נכים נוספים.

עשרות גופים במשק הינם שותפים אסטרטגיים של אגף השיקום בהעסקת נכי צה"ל. השנה, במטרה להגביר את המודעות להעסקת נכים ולהוקיר את מי שתורמים באופן מעורר הערכה להחזרתם למעגל העבודה, החל משרד הביטחון ביוזמה חדשה: הענקת אות "מעסיק ידיד"- הוקרה מיוחדת לשבעה גופים נבחרים על העסקת נכי צה"ל. בשבועות האחרונים המליצו שבעת מחוזות אגף השיקום על עשרות מעסיקים של נכי צה"ל בכל רחבי הארץ. מהם נבחרו שבעה מעסיקים מצטיינים: חברת החשמל, קופת חולים מאוחדת, מרכבים, טל-אול, תקשוב, המכללה האקדמית ת"א-יפו והגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון בעיר העתיקה בירושלים.

מאז שנת 2010 הביא אגף השיקום להשמתם בעבודה של יותר מ-1,700 נכי צה"ל. מספר ההשמות לעבודה גדל בכל שנה בעשרות אחוזים, ובשנת 2015 הגיע לשיא של כ-320 נכים שהתקבלו למקומות עבודה בתיווך וסיוע משרד הביטחון.

במקביל, פועל משרד הביטחון על-פי חוק למניעת פיטורין של נכי צה"ל, ובשנים האחרונות הצליח למנוע בממוצע כ-90% ממקרי הפיטורים שהגיעו לידיעתו וטיפולו. בשנת 2015 הצליח אגף השיקום למנוע את פיטוריהם של 309 נכי צה"ל. מאז תחילת 2016 מנע האגף את פיטוריהם של 223 נכים.

אגף השיקום במשרד הביטחון פועל לשיקומם של נכי צה"ל בשלושה מסלולים עיקריים: לימודים, השמה לעבודה ושיקום עצמאי. לכל נכה נבנית תכנית שיקום, יחד עם צוות רב-מקצועי של האגף, שאחת ממטרותיה העיקריות הינה להביא לשיקומו באמצעות השמה בעבודה. אגף השיקום משקיע בכך משאבים רבים בכל שנה ומפעיל מערך רחב של יועצי תעסוקה, שתפקידם לסייע לזכאים ולתווך בינם לעשרות גופים בכל רחבי הארץ שאגף השיקום גייס לאורך השנים כשותפים אסטרטגיים.