הפרויקט הוא יוזמה של משרד התפוצות וארגון JWRP ממרילנד ארה"ב, והוא מתקיים כחלק מפרויקט השבת העולמי. למעלה מ-1000 חלות נאפו היום במשך שעתיים וכולן נארזו במיוחד עבור חיילי צה"ל. האימהות שהשתתפו באירוע היום מבקרות בימים אלה בישראל במסגרת מסע "מומנטום" של ארגון JWRP ומשרד התפוצות. הן הגיעו מארה"ב, קנדה, בלארוס, רוסיה ואוקראינה. מאז 2009, ארגון JWRP הביא לישראל כמעט 10,000 נשים יהודיות ממדינות שונות ברחבי העולם.

כלים
צילום: אבירם ולדמן
צילום: אבירם ולדמן

במסעות משתתפות גם נשים ישראליות ומתקיימים מפגשים ייחודיים ומעוררי השראה עם הנשים מרחבי העולם. המסעות שחוות הנשים ברחבי ישראל, מצפונה ועד דרומה, כוללים חווית והתנסויות המלמדות על ההיסטוריה והמורשת היהודית בדגש על ישראל המודרנית.

כ-10,000 אימהות יהודיות בקירוב מ-26 מדינות ברחבי העולם כבר השתתפו במסעות המומנטום.

פרוייקט אפיית החלות נערך במסגרת פרויקט השבת העולמי, תנועה עממית גלובלית שמאחדת יהודים מכל הזרמים ומכל הרקעים לחגוג את השבת. השנה, הפרוייקט יתקיים בסוף השבוע הקרוב, 11-12 נובמבר ברחבי העולם.

ארגון JWRP, (Jewish women's renaissance project) שמשרדיו ממוקמים במרילנד ארה"ב, נוסד בשנת 2008, במטרה לקדם העצמת נשים יהודיות, תוך הכרה ביכולתן לשנות את העולם דרך ערכים יהודים. הפרויקט העיקרי של הארגון הוא "מומנטום", מסע מסובסד בן תשעה ימים בישראל. עד היום לקחו בו כמעט 10,000 נשים מ-26 מדינות ברחבי העולם.

משרד התפוצות אמון על הקשר בין יהדות העולם למדינת ישראל ,הקשר מתבצע באמצעות פעילות משותפת ודיאלוג משותף עם יהדות העולם בראייה כי ממשלת ישראל אחראית לכל יהודי באשר הוא, בין אם הוא מתגורר בישראל או בתפוצות.