ילדי רמת השרון הצטרפו למאבק נגד כוונת ראש עיריית רמת השרון לכרות את חורשת העמל – הריאה הירוקה האחרונה במרכז העיר.

כלים
''אמץ עץ'': ילדי רמת השרון חיבקו את חורשת העמל
''אמץ עץ'': ילדי רמת השרון חיבקו את חורשת העמל

כ-60 ילדים קיימו אירוע ססגוני שבו כל ילד "אימץ" עץ, המציא לו שם, קישט אותו והקדיש לו יצירה שיצר או ציור אישי.

עץ נוסף הוקדש לראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, ממנו ביקשו הילדים להימנע מכריתת החורשה ארגון "משמר החורשה" שהוקם בידי תושבי רמת השרון ופעילי סביבה כדי לסכל את תוכניתו של ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, לכרות את חורשת העמל, נרתם ליוזמת ילדי רובע הדר ברמת השרון לערוך את הארוע "אמץ עץ". באירוע השתתפו כ-60 ילדים ו-20 מבוגרים. כל אחד מהילדים אימץ אחד מהעצים בחורשה, קישט אותו, המציא לו שם והקדיש לו יצירה. במהלך החודש הקרוב ימשיכו הילדים לקשט "ולאמץ" את מרבית העצים בחורשה. בכך הצטרפו ילדי רמת השרון למאבק למען הצלת חורשת העמל.

גלי מיארה, אחת מהבנות המובילות את מאבק הילדים לשמירה על החורשה, אומרת כי "לא ברור לי איזה לב יש למשהו לבוא ולכרות אפילו עץ אחד מהעצים הגדולים והיפים שבחורשה".

ילדה נוספת ממובילות מאבק הילדים בשם נטע שורץ, סיפרה "אני גדלתי ליד החורשה הזו. הייתי בגן שבחורשה. אני והחברים שלי משחקים בה. אין לנו מקום אחר".

"התרגשנו מאוד מהקריאה של ילדי רמת השרון להצטרף למאבק ולאמץ את העצים בחורשה" אומרת דנית ניצן, תושבת רמת השרון וחברת ועד הפעולה של "משמר החורשה" נגד כריתת החורשה, "הילדים מטיילים בשבתות, אחר הצהריים ובחופשים בחורשה ונהנים ממנה ומהחיות שבה ולכן ביקשו להחזיר משהו חזרה לעצים. לדבריהם אם יש לעירייה בעיה לטפל בהם, הם מוכנים לאמץ אותם ולדאוג להם בעצמם. אפילו הילדים מבינים מה שראש העיר לא מבין - שהמחסור בכיתות הוא בכלל בשכונות אחרות של רמת השרון וכריתת החורשה תיהיה צעד דורסני ומכה קשה לדור העתיד בעיר שמצפה כמוהו בילדותו שיהיה לו מקום כזה לקחת את ילדיו לטייל בו".

ארגוני הסביבה דורשים פגישה עם ראש העיר חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה, והיא יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים העיר. ארגוני הסביבה הארציים, ובראשם מגמה ירוקה ואדם טבע ודין, כבר הצטרפו לפניית התושבים לראש העיר וביקשו ממנו להיפגש עימם ולשוחח על החלופות לכריתת החורשה.